Jump to content

Hvor mange har konvertert til båt (fra bobil, hytte....)?

olpi

298 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Bobil? Jeg har ikke bil en gang. :lol:

Har byttet hytte mot båt fordi jeg flytter en del. Noen år var hytta i passe avstand, andre år var det håpløst langt og helt umulig å ta en helgetur for å gjøre vedlikehold. Nå er den største utfordringen å finne båtplass, og skal jeg bo i annet land i mer enn et år må jeg enten momse inn båten eller kjøpe ny båt. (Det blir nok båtbytte.) Akkurat nå bor jeg i båten, men når jeg flytter i land igjen er en annen fordel med båt i stedet for hytte er at jeg kan legge båten i vinteropplag langt nærmere bosted. Da blir det lettere å ta seg en tur for å gjøre vedlikehold.

Kjøpte Campingvogn med fast plass på fjellet i Vinter, etter å ha kommet til at å legge tilsvarende penger i båten (som egentlig var den opprinnelige planen) bare ville gitt marginale endringer i bruks glede av båt, mens det å legge samme sum i Camping plutselig ga noe å sysle med de mnd. da overnatting i kalesjebåt i praksis sjelden blir benyttet.

Var noe skeptisk, skal innrømme det, men etter både Vinterferie og Påskeferie i Campingvogn med hele familien, må jeg si det er over all forventning.

Så Camping anbefales, så lenge det ikke går ut over båtlivet :nono:

Erik.

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Ja. da har i hvertfall jeg fått en del info.

Mange hyttfolk med båt her på forumet.

Noen (14) har kovertert til båt fra campinglivet, men noen få har både bobil og båt. Heldigvis er det få som har vandret motsatt vei, selv om det ikke er helt uaktuelt.

"undersøkelsen" kan gjerne ligge litt til hvis det er ønskelig. Jeg har fått vite det jeg lurte på.

Takk for hjelpen! :flag:

:cheers:

Hei Olpi

Litt for komplisert å få med alle mulige og umulige "parametre" i denne undersøkelsen.. :confused: Hadde båt i alle år på 80 tallet, byttet så til bobil i 1987, så tilbake til båt i 1989 og så tilbake til bobil i 1990, og så tilbake til båt i 1993.. :crazy: Men derfra og til nå har det vært BÅT for (nesten) alle penga.. :sailing: ( var båtløs et par år på slutten av nittitallet ) MEN, hytte på høyfjellet (Ustaoset) har jeg hatt siden midten av nittitallet. Må ha litt å "pusle" med om vinteren også.. :smash: :smash: da båtlivet her i Oslofjorden ikke er veldig fristende ..(om ikke CO2 spøkelset snur opp ned på alt da).. ..:nonod: :nonod:

Ok, greit å bytte litt på det Apollo32. Vi vurderte faktisk bobil etter at vu hadde solgt vår Scand 27 Nordic for et par år siden. Var på caravanmessen i Lillestrøm og trålet markedet i flere måneder for bobiler. Fant ut at vi de i tilfelle ville ha en brukt i prisklasse ca 1/2 mill max. Vi lurte veldig, men til slutt sa kona at hun ikke helt så for seg meg som bobilturist. Hun har jo erfaring fra å ha meg med på campingplasser tidligere i telt og hytte :rolleyes:

Resultatet var at vi slo det fra oss og gikk fullt inn for å kjøpe en "ny" båt. Den fant vi og den har vi idag.

Det kan imidlertid hende vi bytter båten i en rimligere en hvis vi bytter bolig. Time will show.... .

fikk ikke stemt. fikk "feil, du har ikke stemt på noen av alternativene", men shit au.

"Født og oppvokst" i Campingvogn ved sjøen på sommeren og på fjellet i vinterhallvåret.

Greit nok men når jeg ble gammal nok så ble det båt på meg. Og båtl kommer jeg til å fortsette med så lenge helsa holder + litt til.

Først da skal jeg vurdre å konvertere til bobil.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

• 2 måneder senere...
  • 5 år senere...

Nå er jeg uten båt, men blir nok en litt mindre båt snart. Kunne være artig å prøve bobil, men får se an litt. Kapasitet/helsa spiller ikke helt på lag så tar en dag av gangen. Må både kunne bruke og vedlikeholde det ellers er det liten vits å kjøper det. At mange flere velger bobil er det liten tvil om når man ser på omsetningen.

Redigert av olpi (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...