Seilaren Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Hytte på fjellet, båt med sjøen Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Brumle Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Campingvogn og båt, meget bra kombinasjon det synes jeg. Hytte blir for mye vedlikehold, bobil blir for masete... Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Hytte på fjellet, båt med sjøen. Ikke enten eller men både og. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Andy Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Hytte på fjellet, båt med sjøen Båt og hytte med sjøen, bil som frakter til venner med hytte/hotell på fjellet Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 tror nok svarene hadde vært anderledes hvis dette hadde vært på et nettsted for bobiler eller campingvogner. Eller en poll som spør om gud eller allah på indremisjonen sine sider....... men er båtmann yess Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 12.April.2007 Link til dette innlegget Svart 12.April.2007 Bobil? Jeg har ikke bil en gang. Har byttet hytte mot båt fordi jeg flytter en del. Noen år var hytta i passe avstand, andre år var det håpløst langt og helt umulig å ta en helgetur for å gjøre vedlikehold. Nå er den største utfordringen å finne båtplass, og skal jeg bo i annet land i mer enn et år må jeg enten momse inn båten eller kjøpe ny båt. (Det blir nok båtbytte.) Akkurat nå bor jeg i båten, men når jeg flytter i land igjen er en annen fordel med båt i stedet for hytte er at jeg kan legge båten i vinteropplag langt nærmere bosted. Da blir det lettere å ta seg en tur for å gjøre vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 12.April.2007 Link til dette innlegget Svart 12.April.2007 (redigert) Kjøpte Campingvogn med fast plass på fjellet i Vinter, etter å ha kommet til at å legge tilsvarende penger i båten (som egentlig var den opprinnelige planen) bare ville gitt marginale endringer i bruks glede av båt, mens det å legge samme sum i Camping plutselig ga noe å sysle med de mnd. da overnatting i kalesjebåt i praksis sjelden blir benyttet. Var noe skeptisk, skal innrømme det, men etter både Vinterferie og Påskeferie i Campingvogn med hele familien, må jeg si det er over all forventning. Så Camping anbefales, så lenge det ikke går ut over båtlivet :nono: Erik. Redigert 12.April.2007 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
olpi Svart 12.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2007 Ja. da har i hvertfall jeg fått en del info. Mange hyttfolk med båt her på forumet. Noen (14) har kovertert til båt fra campinglivet, men noen få har både bobil og båt. Heldigvis er det få som har vandret motsatt vei, selv om det ikke er helt uaktuelt. "undersøkelsen" kan gjerne ligge litt til hvis det er ønskelig. Jeg har fått vite det jeg lurte på. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Apollo32 Svart 12.April.2007 Link til dette innlegget Svart 12.April.2007 Hei Olpi Litt for komplisert å få med alle mulige og umulige "parametre" i denne undersøkelsen.. Hadde båt i alle år på 80 tallet, byttet så til bobil i 1987, så tilbake til båt i 1989 og så tilbake til bobil i 1990, og så tilbake til båt i 1993.. Men derfra og til nå har det vært BÅT for (nesten) alle penga.. ( var båtløs et par år på slutten av nittitallet ) MEN, hytte på høyfjellet (Ustaoset) har jeg hatt siden midten av nittitallet. Må ha litt å "pusle" med om vinteren også.. :smash: da båtlivet her i Oslofjorden ikke er veldig fristende ..(om ikke CO2 spøkelset snur opp ned på alt da).. .. :nonod: Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 13.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Ok, greit å bytte litt på det Apollo32. Vi vurderte faktisk bobil etter at vu hadde solgt vår Scand 27 Nordic for et par år siden. Var på caravanmessen i Lillestrøm og trålet markedet i flere måneder for bobiler. Fant ut at vi de i tilfelle ville ha en brukt i prisklasse ca 1/2 mill max. Vi lurte veldig, men til slutt sa kona at hun ikke helt så for seg meg som bobilturist. Hun har jo erfaring fra å ha meg med på campingplasser tidligere i telt og hytte Resultatet var at vi slo det fra oss og gikk fullt inn for å kjøpe en "ny" båt. Den fant vi og den har vi idag. Det kan imidlertid hende vi bytter båten i en rimligere en hvis vi bytter bolig. Time will show.... . Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 13.April.2007 Link til dette innlegget Svart 13.April.2007 Campingvogn med spikertelt. Fra høsten-vinter-vår. Båten er herlig...Vår-sommer-høsten. At-le Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 15.April.2007 Link til dette innlegget Svart 15.April.2007 Båtliv er best. Blir det krise har jeg jo denne: Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgutt Svart 16.April.2007 Link til dette innlegget Svart 16.April.2007 Dette er IKKE ei compingvogn det er ei STOR LUE Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 16.April.2007 Link til dette innlegget Svart 16.April.2007 Har hytte ved sjøen og familien har på fjellet. samt båt i midtNorge og på hytta.. mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Javi Svart 17.April.2007 Link til dette innlegget Svart 17.April.2007 Båtliv er best. Blir det krise har jeg jo denne: Men du har i alle fall båtforeningens vimpel bakpå....... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 17.April.2007 Link til dette innlegget Svart 17.April.2007 fikk ikke stemt. fikk "feil, du har ikke stemt på noen av alternativene", men shit au. "Født og oppvokst" i Campingvogn ved sjøen på sommeren og på fjellet i vinterhallvåret. Greit nok men når jeg ble gammal nok så ble det båt på meg. Og båtl kommer jeg til å fortsette med så lenge helsa holder + litt til. Først da skal jeg vurdre å konvertere til bobil. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
jo_no Svart 18.April.2007 Link til dette innlegget Svart 18.April.2007 Alternativet til båt for meg (som hobby - vel og merke) er ikke bobil/campingvogn men veteranbil........ om noen år.. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 28.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2007 (redigert) et nytt alternativ til bobil... Redigert 28.Juni.2007 av mitsu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pee49 Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Jeg har hatt campingvogn i 25 år og reist med den over hele Europa. Det var frihet. Så ble jeg lei av det og kjøpte en liten båt. Jeg opplevde enda større frihet på havet, så båten har vokst, men jeg håper ikke alle går over til båt. Da blir det trangt og flere reguleringer tror jeg. Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
Hebbe Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Har hytte på fjellet som ble kjøpt seint høsten 2006 og båt her hjemme.... En super kombinasjon... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
At-le Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Hei. Populær : bobil - hytta eller båt pr Idag?? Båtlivet er herlig. Elsker sjølivet. ;) At-le Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Jeg har bobil og båt. Vurderer å selge båten nå eller alternativ la den stå på land i år og oppgradere litt her å der. Kanskje selge.... Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
olpi Svart 27.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2013 (redigert) Nå er jeg uten båt, men blir nok en litt mindre båt snart. Kunne være artig å prøve bobil, men får se an litt. Kapasitet/helsa spiller ikke helt på lag så tar en dag av gangen. Må både kunne bruke og vedlikeholde det ellers er det liten vits å kjøper det. At mange flere velger bobil er det liten tvil om når man ser på omsetningen. Redigert 27.April.2013 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 27.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2013 Kano kanskje? http://touch.f-b.no/fbtv?videoId=C048D050&isAptomaVideo=false Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.