Jump to content

Forsikring av Båt


CyberJoe

Recommended Posts

Skal også forsikre min nye brukte Ibiza 20 Touring 2000 mod. Har vært i kontakt med Norwegian Broker og Quality Broker. Fikk pris på henholdsvis ca 5600 og 4000,-(10 % avslag med satelitt tracker). If skulle samtidig ha over 8000,- :nonod: Her var det ikke prutningsmonn ennå jeg pr idag betaler over 22000,- i året :rolleyes: Men lurer også på samme som over, noen med erfaring med disse selskapene?

Redigert av wilma (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har fra før hus, bil og reise hos If.

Jeg ringte dem nylig for å få forsikret min nyinnkjøpte 25 fot snekke. Konklusjonen ble at samlet årspremie nå gikk NED med kr 29 fordi jeg nå fikk flere forsikringer hos dem.

Det samme skjedde den gangen jeg tegnet reiseforsikring hos dem.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Kan for min del anbefale Gjensidige, har bestandig fått gode priser på hurtiggående båter hos dem.

Brukte Terra før, og har erfaring fra skadeoppgjør med dem - eksemplarisk og hjelpsom behandling fra den kanten. De var gunstige på stor, treg båt - men falt igjennom når hastigheten steg.

Link to post
Share on other sites

Ville også sjekket med Gjensidige. Spør dem samtidig også hvilke rabatter du får (på alle forsikringer) med et medlemsskap i Norges Bondelag (!), det sparer meg laaaaangt mere på forsikringene enn medlemskapet koster. :yesnod:

 

Nei, du behøver ikke å være bonde, ei heller å eie noe som helst, for å være medlem i denne forening av stabukker!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det blir nesten OT når jeg kan opplyse om at jeg fikk forsikret min snart 100 år gamle treseiler for verdi 50 000,- til den nette sum av 358,- pr år for kasko i Vesta. Det synes jeg var greit nok. :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

If ble etablert i 1999 da norske Storebrands og svenske Skandias skadeforsikringsvirksomheter fusjonerte. I begynnelsen av 2002 slo finske Sampos skadeforsikringsvirksomhet seg sammen med If.

Den 6.mai 2004 kjøpte Sampo Skandias, Skandia Livs og Storebrands aksjer i If. Den 5.oktober 2004 kjøpte Sampo Varmas aksjer i If. Det innebærer at If nå er heleiet av Sampo.

 

Storebrand drev vel etter utfisjoneringen av skadedelen bare med liv, så bank, så kapitalforvaltning og til slutt nå også skadeforsikringer (usikker på rekkefølgen, men skade er relativt nytt).

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har gamlebåten i Gjensidige, der betaler vi ca: 6000,-

Dette er med medlemskap i kystpatruljen og YS medlem.

 

IF skulle ha ca: 11000,- for samme båt!!! :crazy:

Med totalkunde og LO favør. (admiralen er i LO)

 

Det er en 27" Marino med 200hk. og drev.

Verdi 550 000,-

 

Nye båten skal forsikres i Norske sjø.

7300,- med verdi 1 500 000,-

 

Her skulle Gjensidige ha 8000,-

 

IF gadd jeg ikke spørre en gang.

 

Har hørt mange som har byttet til Gjensidige når de skal forsikre hurtige båter.

De var billigst på snekken vi hadde for noen år siden også.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Undersøk om din Båtforening er tilsluttet medlem av KNBF (Kongelig Norsk Båtforbund), eller tegn et direke medlemskap, kr 300,- pr år. Da har du rettigheter til forsikringsselskapet Norske Sjø. Det må vel være blant de billigste.

 

Her kan du se hva din forsikringspremie blir:

Norske Sjø - premiekalkulator

 

Har veldig dårlig erfaring med Norwegian Broker når uhellet er ute. 26. oktober 2006 gikk jeg på grunn og det ble totalt havari på underhuset på drevet. Båten ferdig reparert på verksted for ca 3 måned siden. Verkstedet har ennå ikke fått oppgjør for faktura, og jeg får ikke "ut" båten før dette er fixet.

Foreløpig tid: 5 mndr. og 3 uker. Der står saka. Hold dere langt unna Norwegian Broker.

Redigert av Flybridge (see edit history)

Hilsen: Capitan of Canopus

Link to post
Share on other sites

Det er alltid spennende når konvolutten med forsikringspapirene kommer og hva som har skjedd av endringer fra ifjor, ikke minst premien!

 

Jeg hadde en grundig gjennomgang ifjor av alle skadeforsikringer og sjekket med en rekke selskaper for å få de beste vilkårene og prisene. Endte til slutt opp med å ta alt i Gjensidige.

 

Har tre båter forsikret (seilbåt, jolle m/18hk og en skjærgårdsjeep m/115hk)og for neste år så er prisene helt uendret (nøyaktig det samme) som jeg har betalt i år.

 

Dette rimer jo egentlig dårlig med enkeltes påstand om at det er så mange flere skader (i forhold til antall båter) enn før og at skadene er større og dyrere å reparere? Tror ikke jeg får noen ekstra rabatt hos Gjenisidige bare fordi jeg har blå øyne!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Har hvert år sjekket priser med de fleste aktuelle selskaper og det er det samme hvert år: de norske kommer omtrent dobbelt så dyrt ut i forhold til forsikringsmeglerne. Har hatt Norwegian Broker i flere år, men på ny-båten var denne gangen Quality Broker 1300,- billigere. Jeg betaler der 6500,- inkl. maskinhavariforsikring, løsøre og jolle.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Forsikret i Gjensidige, en seilbåt og en hurtigående motorbåt, begge forsikret for 250' og med full kasko.

 

Premie seilbåt 2000

Premie motorbåt 2400

 

(oppgitt) maks fart på motorbåt slår kraftig ut hvis den er rask!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...