Jump to content

Holdbarheten på eldre Terhi-båter i ABS?

Bluefin

Recommended Posts

Kjære nett-nautikere -

Den kommende båtplassen min er kjøpt opp av eiendomshaier (sjørøvere?), og jeg står bokstavelig talt på bar bakke med restaureringsprosjektet mitt. Jeg har derfor tenkt å skaffe meg en rimelig og lett-trailet allbruksbåt rundt 15-17 fot mens jeg venter på å vinne i lotto.

Blant de kandidatene som har kommet opp er den forrige modellen av Terhi Big Fun; en båt jeg ikke har noen brukermessig erfaring med, men som jeg har hørt er både praktisk og artig å kjøre. Det er imidlertid noen ting jeg er veldig usikker på når det gjelder Terhi-båtene, og jeg lurer på om noen av dere har kommentarer:

• Båtene er laget av ABS-plast. Hvordan er holdbarheten? Gulner den veldig, og blir den sprø etter mange år ute?
  • Jeg antar at båtene lett blir stygge og ripete, gitt egenskapene til ABS. Noen som har lakkert opp eller gjort andre ting for å shine opp skroget?
  • Jeg vet dessverre hvor ille et dekk kan delaminere når PUR-skum er brukt som kjernemateriale. Jeg mener bestemt at Terhi-båtene er fylt med elendigheten. Blir skummet deformert ved bruk (slag, last i båten, osv.), slik at deler av båten delaminerer og blir myk?
  • Noen generelle råd når det gjelder bruk og kjøp av Terhi?

På forhånd takk for alle innspill!

Mvh Kristian

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...