ola dunk Startet 14.April.2007 Del på Facebook Startet 14.April.2007 jeg har nå gjort muntlig avtale med båtselger årivat. fått det bekreftet pr mail. karen virker veldig ærlig men ville ikke sende båten før et par utbedringer var gjort. skifte gearvaier og tenningslås. og han har lite tid til overs, levering om 2-3 uker. kanskje mindre. jobber daglig med kunder og føler på meg at denne karen er ærligheten sjøl. ville gi han håndpenger for båten... men neida.... men pratet med han idag igjen og han bekreftet avtalen igjen. men hvordan er det oppgjøret skal skje. noen som har gjort slike avtaler før. kjøpt båt usett. har fått masse bilder av båten og den ser utrolig bra ut. jeg vil gjerne at dette skjer på riktig måte og ikke noe tull for selger. eller meg for den saks skyld. takker for alle råd og hint her. da det er 1-2 uker igjen nå.... Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 14.April.2007 Del på Facebook Svart 14.April.2007 Har kjøpt bil usett. Banken satt over pengene på selgers konto med sperre før selger sendte bilen avgårde. Sperren ble først opphevet når vi hadde mottatt bilen og ga klarsignal om at den var som forventet. Meget grei løsning. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
tomcat Svart 14.April.2007 Del på Facebook Svart 14.April.2007 En annen mulighet er at du lager en bankremisse i selgers navn. Dette er et verdipapir som kun er gyldig for selger. Er alt iorden overleverer du remissen ved handelen og alle er fornøyde. Skulle det ikke være som forventet går du tilbake til banken med remissen og får pengene på konto. Se en tråd om bankremisse her Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 14.April.2007 Del på Facebook Svart 14.April.2007 Hva med håndpenger. Vet ikke helt jussen i dette - men mener det er noe slikt som at: du betaler 10 % Om du trekker deg fra kjøpet mister du disse pengene Hvis kjøper hever kjøpet må han betale det dobbelte tilbake til deg Gratulerer foresten med nybåt Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 14.April.2007 Del på Facebook Svart 14.April.2007 Lag uansett ei skriftlig kontrakt! Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 14.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2007 joda. håndpenger blir det vel når den blir kjørt avgårde. og resten får vel bli med motatt båt. og kanskje som ble beskrevet her. blir satt på selgers konto og trenger bare klarsignal fra meg for overførsel. det er jo klart at en skal jo ikke stole blindt på noen når det gjelder slike kjøp. men faktisk så har jeg en god følelse denne gangen. så jeg krysser bare fingrene for at dette går i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.April.2007 Del på Facebook Svart 14.April.2007 Jeg kjøpte båt usett i USA for noen år siden, betalte via bank alt på forskudd også frakten... Gikk helt greit, men det var ikke snakk om noe stort beløp... kun ca. 100.000 tilsammen. Dette fungerte helt utmerket for mitt bedkommende. All kommunikasjon gikk via e-mail, samn noen telefoner... kontakten kom på fax. Dette var riktig nok fra en seriøs forhandler som driver med inkassosalg så jeg følte meg rimelig trygg.. og han som fikset frakten hadde referansene i orden. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
ola dunk Svart 14.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2007 det er jo litt mer seriøst det. når det er firmaer. blir fort dårlig rykte hvis et firma ikke følger kjøreregler. men jeg må stole litt på magefølelsen. dette er en amerikansk båt også. går under kategori i statene som powerboat. er bar 24 fot. men dekker mitt behov...ENNÅ. ikke noe grusom toppfart og alt det der. men jeg falt faktisk for denne båten, er av typen reinell. skal komme tilbake med opplysninger om den når den er i havn hos meg. noen andre med erfaring om kjøp usett og oppgjør. Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 14.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2007 og ikke rist på hodet av ordet powerboat. jeg kommer sjeldent til å bruke den fullt ut. den er kjapp ja. men det hender jeg sveiver over til strømstad og litt innom koster. og jeg syns det er litt deilig å peise på litt over fjorden. ellers så blir det å rusle rundt i skjærgården i tønsberg nøtterøy og tjøme. og samtidig å kunne komme inn på mine herlige plasser som er litt vanskelig å komme inn med større båter. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 14.April.2007 Del på Facebook Svart 14.April.2007 (redigert) Jeg kjøpte båt usett i USA for noen år siden, betalte via bank alt på forskudd også frakten... Gikk helt greit, men det var ikke snakk om noe stort beløp... kun ca. 100.000 tilsammen. ........... Dette var riktig nok fra en seriøs forhandler ............... Dette blir jo som å kjøpe i en butikk...og for noen så er 100 000,- mye penger. Når det er sagt, så tror jeg ikke håndpenger som går til selger om man trekker seg fra kjøpet er lovlig mer enn dokumentert tap fra selgers side. Dette være seg eventuelt verditap, ny annonse etc..., men dette kan nok en av advokatene svare på? Uansett ville jeg nok skaffet meg denne avtalen skriftlig med underskrift på fax iallefall og med orginal pr. post. Oppgjør på den beskrevne måte med at banken attesterer innskudd av avtalt beløp ovenfor selger frem til du mottar, og så overfører når du gir ditt ok bør vel være det enkleste og ryddigste vil jeg tro. Lykke til med ny båt! Hva slags er det du har fått deg? Red: Så nå hvilken type båt...en racer. Redigert 14.April.2007 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
ola dunk Svart 14.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2007 det er en reinell. det er en aldri så liten king cobra i den. men det er ikke så viktig da. om det er en liten eller stor big blokk. har holdt på en del med amerikanske biler så det ligger vel litt i blodet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.