Jump to content

Fiskeutstyr

klikk

Recommended Posts

Hei!

Tenkte jeg skulle høre med dere som fisker fra båt. Hva slags utstyr bruker dere? Agn? Ligger dere med motor igang, driver fritt eller med dregg?

Fisker selv fra skjærgårdsjeep nå på vinteren. Bruker stang med pilk og opphenger med reke, eller gammeldags snøre med spredesøkke og rekeagn. Men det har vært dårlig med fangst i det siste.  :sad:

Kanskje jeg kan få noen tips?  :sad:

:smiley:

Når jeg fisker og har behov for å ligge i ro har jeg Sabb-dieselen på behagelig tomgang med passende stigning på den vribare propellen. Med litt trening kompenserer man lett for strøm og vind.

Svenskepilk eller harpe er det vanligste fiskeredskapet.

Med skjærgårsjeep har du vel ikke annet valg enn å ligge for dregg dersom du skal ligge i ro.

Jeg fisker vanligvis med pilk med blink og makk og et par vanlige slukstenger med stingsild.

Jeg liker å ligge å drive med motor av, men er det litt vind, så legger båten seg på tvers og tar bølgene på værst mulig måte. Har prøve en gang med drivanker også. Det fungerte forsåvidt det.... Bruker heller anker, hvis det ikke er for dypt.

Er fra Horten og liker godt å fiske selv og da for dregg - Her kan du lese litt mer http://www.maritimstart.com/fiskepaasett.shtml

Fin beskrivelse ! Er det du som har laget den ? Kan du røpe de fiskeplassene du bruker ? (Er fra Horten selv)

Gerhard

P.S. Dersom du spør for å øke din fangst kan jeg legge til at jeg aldri får noe ........

Med dette fiskeutstyret, og om man følger øvrig beskrivelse så får du fisk  :cheers:

Det er ikke jeg som har skrevet artikelen. Stort sett fisker jeg

i Jennyhølet utenfor Åsgårdstrand eller på de "3 bolærne".

Hauken er heller ingen dum plass.

Artig å se "gamle gutta" klø seg i hodet når du trekker jevnt og trutt.

Å fiske med snøret i hånden eller med "dreggetau" er å tro på nissen  :yesnod:

spesielt når fisken er ferdig med "morgenbittet".

Eriksen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...