Jump to content

Viksund 34 st. Cruz


kurth

Recommended Posts

Har en kamerat som prøvekjørte en 2005 mod med fast aksel. Han ble meget overasket over hvor hvor lite rettningstabil båten var , det ble veldig mye ratting. Vedkommende er en meget erfaren og dyktig båtmann, han fikk forøvrig besjed om at det var gjort visse modifiseringer på 2006 mod undervannskrog ,en tunellløsning som også kunne ettermonteres på denne ,Er det noen som har erfaringer med denne båten fra 2005 Må samtig si at jeg syntes dette er en flott båt.

Redigert av kurth (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, det skal ikke være noen andre skrog endringer etter at Viksund lagde tunell på denne båten. Uten forlenger får du den til å være brukbar stabil hvis du har kjørt den en del og vet i hvilken posisjon flapsene bør stå. Men jeg vil anbefale forlenger på denne båten og antar dette i tillegg har litt prositiv effekt på hastigheten, går lettere i plan, forbruk og er ikke så følsom ved bruk av trimplan.

Alternativ er trimplanindikatorer, men da får du ikke de andre effektene. Er veldig godt fonnøyd med båten og dette er min andre Viksund (tidliger 310 eier). :smiley:

Link to post
Share on other sites

Endringene ble, såvidt jeg forstår, gjort i etterkant av testkjøring med Båtmagasinet. Reporter klaget på at den tok dårligere styring til den ene siden i høy fart. Da jeg snakket med Viksund-folket på Sjøen for alle rett etterpå var de litt misfornøyd fordi dette allerede var utrettet da bladet gikk i trykken. (Mars nr. 2006)

 

Som med mange andre modeller i denne klassen må man nok bruke noe tid på å bli kjent med bruk av trimplan i forhold til vind og bølgeretning. Selv synes jeg den er en fryd å kjøre. Vår MorMajor er 2006-modell.

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...