Avmønstret2 Startet 19.April.2007 Del på Facebook Startet 19.April.2007 Må jeg ha egen forsikring ved utleie av båt? Eller holder den jeg har? mvh Plenen Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 19.April.2007 Del på Facebook Svart 19.April.2007 I følge gjensidige var det greit med den forsikringen eg hadde, då båten berre skulle utleigast i et par veker... Skulle båten leigast ut i storskala, måtte eg teikne ei tilleggsforsikring... Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 19.April.2007 Del på Facebook Svart 19.April.2007 De eneste som kan svare på det er vel ditt eget forsikringsselskap. Ingen selskaper har helt like regler. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Chivas01 Svart 19.April.2007 Del på Facebook Svart 19.April.2007 Når det gjelder utleie er det helt andre betingelser og priser Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 19.April.2007 Del på Facebook Svart 19.April.2007 Har leid båt fra privatperson et par ganger, og da mener jeg det ble tegnet en tilleggsforsikring. Tror utleier bare betalte dette tillegget for de ukene båten var bortleid, og det framgikk av avtalen mellom meg og utleier hva som var leie og hva som var forsikring. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret2 Svart 19.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2007 Det er snakk om bare et par uker i sommer. Tilbyr alle forsikringsselskaper slik forsikring (jeg har sparebank1)? Plenen Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 19.April.2007 Del på Facebook Svart 19.April.2007 Sjekket slik forsikring for et par år siden og de la på ca. 10% på årspremien min hvis jeg skulle leid ut båten (noe jeg ikke har gjort ennå)... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 20.April.2007 Del på Facebook Svart 20.April.2007 Plenen, dette MÅ du sjekke med forsikringsselkapet ditt. I ettertid vil det ikke nytte å henvise til råd du måtte ha fått her på forumet. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
skibsplast ohoi Svart 20.April.2007 Del på Facebook Svart 20.April.2007 Send forespørselen skriftelig, og be om skriftelig svar. Etter det jeg hører er selskapet du bruker en av de som har størst forskjell på forsikringens to kostnader. Den du betaler for selve forsikringen, og den du betaler om du får bruk for den Har ikke brukt dem selv, men har venner som er eks kunder der. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
mokes Svart 20.April.2007 Del på Facebook Svart 20.April.2007 Har selv forsikring i Sparebank1 og der må du tegne et tillegg for utleie. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret2 Svart 20.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2007 Plenen, dette MÅ du sjekke med forsikringsselkapet ditt.I ettertid vil det ikke nytte å henvise til råd du måtte ha fått her på forumet. Hehe...jada. Hadde ikke tenkt å holde dere kollektivt økonomisk ansvarlige hvis det går til helv... og noen her inne har sagt at det ikke er behov for en slik forsikring.... Jeg bare lurte på om noen hadde erfaring med hva som må til for å leie ut båten sin.... Plenen Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret2 Svart 20.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2007 Send forespørselen skriftelig, og be om skriftelig svar. Etter det jeg hører er selskapet du bruker en av de som har størst forskjell på forsikringens to kostnader.Den du betaler for selve forsikringen, og den du betaler om du får bruk for den Har ikke brukt dem selv, men har venner som er eks kunder der. Jeg tar det som en selvfølge at leietaker betaler egenandelen det ev. må være ved å bruke forsikringen mvh Plenen Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.April.2007 Del på Facebook Svart 20.April.2007 Tror ikke du kan ta noe som en selvfølge i forb. med utleie. Traff en som hadde leid ut snekka si et par uker. Det var mye regn, og de som leide hadde funnet ut at de skulle ha grillparty innendørs. Er man på båttur skal man jo grille? Engangsgriller ble fyrt opp på bordet inne. Store svimerker i bordet, og helt svart i taket. Naturlig slitasje i følge forsikringsselskapet Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret2 Svart 20.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2007 Tror ikke du kan ta noe som en selvfølge i forb. med utleie. Traff en som hadde leid ut snekka si et par uker.Det var mye regn, og de som leide hadde funnet ut at de skulle ha grillparty innendørs. Er man på båttur skal man jo grille? Engangsgriller ble fyrt opp på bordet inne. Store svimerker i bordet, og helt svart i taket. Naturlig slitasje i følge forsikringsselskapet Hehe...får håpe jeg leier ut til noen som ikke er så tette i pappen... Må val ta et depositum også for å kunne dekke slike ting. P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.