Jump to content

Sinkanode i eksosbend?


RANITO

Recommended Posts

Har demont.eksosbend volvo tamd 63 l.Skal skifte fra gj.flens til sveist flens mot rør fra turbo. Bendet er rustfritt(ca.6år)Ser ut til å vere litt tæring

så eg lurte på å mont.sinkanode der sjøvannet kommer inn i bendet for kjøling av eksos.Høres dette ut som en god ide??Forøverig er det 3 sinkanoder

på motoren.

Håper på vettuge synspunkter på dette! :rolleyes:

MVH.RANITO

Redigert av RANITO (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hallo, hallo - hører du meg? Hvorfor skriker du?

 

Eller med mer nøkterne ord: å skrive hele setninger, ja hele innlegg i CAPS-LOCK er svært lite ønskelig. Det står noe om dette i våre regler/etikette (se "farger og fonter"), men det gjelder de fleste steder på internett.

 

Ettersom du er ny her så lar jeg det stå inntil videre, men oppfordrer deg å skrive teksten og tittelen på nytt - du kan redigere dine egne innlegg innen 24 timer.

Link to post
Share on other sites

Sinken vil neppe hjelpe mot noe som helst, med mindre den står i vann når motoren står i ro. En sink som står i "friluft" blir ikke tæret og hjelper dermed ikke overhodet. Det er derfor de andre sinkene står der de står. Dessuten er ekssobendet i syrefast (316 trur eg) og trenger ingen anode. Hvis det var behov for en slik anode, så hadde Volvo Penta laget til plass for det.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...