Jump to content

Får ikke høy nok vanntemperatur på VPAQ255B

hjjensen

Recommended Posts

Har sjekket termostat i gryte med varmt vann og termometer, den slår fint ut på ca. 74 grader. Misstenker at det lekker rundt termostaten da det er full vannsirkulasjon selv om vannet ikke er varmt og det kommer kjølevann selv om motoren ikke er varm. dette kan da ikke være riktig? kjølevann skal vel ikke slippe gjennom og sirkulere før termostaten åpner seg? Noen tips?

Ja jeg er helt sikker, den er helt lukket. Har sett nærmere på huset som dekker termostaten. Termostaten passer fint i motorblokka, men ser at pakningen mellom termostat/blokk og termostathuset har skader som tyder på at termostaten presses opp i huset, når jeg demonterer det hele ser jeg også at termostaten har en mindre diameter enn diametern på huset. Vil vel si at den løftes opp i huset og at det oppstår sirkulasjon mellom termostatflens og husets vegger pga klaringen som er der. Kan se ut som om motoren min har en feil del... Må ta en tur på nærmeste VP verksted og sjekke ut dette tror jeg. Sysnspunkter fra noen....

PROBLEMET ER LØST

Han som hadde båten før har montert termostaten helt feil, den ligger mot blokka, riktig montering er med låsering inne i termostathuset. Fant svaret på noen flotte sprengskisser på http://www.marinepartseurope.com/volvo-pen...pare-parts.aspx , meget bra nettsted, mye sprengskisser av ulike motorområder.

Redigert av hjjensen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...