Jump to content

Søker erfaringer med 2-3hk påhengs

marius

Recommended Posts

Jeg skal i nærmeste tid gå til innkjøp av ny påhengs til Zodiaken , og kriteriene jeg setter er at den skal være lett og brukervennlig , nærmest å betrakte som erstatning til årene .

Den skal brukes til dorging og forflytting fra A til B av voksne .

Jeg har tittet litt på Honda 2,3 siden denne er 4-takter og jeg har søkt her på BP etter info uten særlig hell , men det må vel være noen her som har erfaring med denne motoren med hensyn til støy,bærbarhet,sentifugalkløtsj,mv.

Eller kanskje noen mener jeg bør vurdere en helt annen motor.

Jeg har en sånn 2.3 honda 2006 modell som jeg bruker på en 16 fots robåt. Denne motoren er jeg veldig godt fornøyd med. Den er ekstremt lett, starter enkelt og bruker omtrent ikke bensin.

Er luftkjølt og dette er det jo pluss og minus med. Pos. er ingen impeller eller kjølesystem som kan gro igjen med rust og som må ferskvannskjøres. Minuset er rel høyt støynivå men som er langt mer behagelig på lavere turtall

Utrolig godt fornøyd med motoren alle fall.

Jeg har en sånn Yamaha Malta 1996 modell som jeg bruker på en Zodiac Cadet 285

Denne motoren er jeg veldig godt fornøyd med.

Den er ekstremt lett, starter enkelt og bruker omtrent ikke bensin. Innebygget tank har den også. Den har ikke revers, men den har frikobling i motsetning til Hondaen til Sebaldus som har sentrifugalclutch.

Motoren er utseendemessig som ny, og bra er det for den må oppdrives på bruktmarkedet om du vil ha en.

Suzuki

No boat needed..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...