Jump to content

Billig og brukbar lakksprøyte?


Sonata 7

Recommended Posts

Hei!

 

Har tenkt til å kjøpe en grei og billig lakksprøyte som jeg kan lakkere dekk på båten med. Jeg ser biltema har 2 typer

 

Denne her: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=116344

 

og denn her: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=116346

 

Den øverste er sugematet og den underste er selvmatet, hvilken er best til mitt formål?

Link to post
Share on other sites

tenkte å prøve litt på noen luker og litt sånt først og så ser jeg hvodan det går, så lenge det blir finere en hvis jeg ruller og pensler er jeg fornøyd. Det er tross alt en gammel båt. Men jeg må prøve dette, jeg spraya hekken med sprayboks og det ble veldig bra syntes jeg.

 

Hva slags dyse skal jeg bruke til polybest eller topcoat?

Link to post
Share on other sites

Vi har kommet på ett lite problem, greit båten er ikke stor, men høy dekket er vell 2,20+ over bakken og da blir det veldig tungvit å lage stilasje rundt hele båten, vaneligvis lakker man vått i vått, må man dette? Eller kan jeg la det herde og ta neste strøk dagen etterpå?

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært billakkerer og det er ikke noe problem å sprøyte horisontalt, så lenge du bruker overliggende kopp. 1,4 dyse er helt ypperlig til det

 

Ja vi får prøve oss litt på bunnstoffet først, men vet du om jeg kan ta ett og ett strøk eller er dette dumt?

Link to post
Share on other sites

Ja vi får prøve oss litt på bunnstoffet først, men vet du om jeg kan ta ett og ett strøk eller er dette dumt?

 

Jeg vil vel ikke ha brukt sprøyte på bunnstoffet, da du må tynne det ut. Eller så må du ha større dyse, og da blir det for dårlig fostøvning. Da blir det samme som bodyspray (ruglete)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...