Bonaqua Startet 24.April.2007 Del på Facebook Startet 24.April.2007 Har montert Wema septikgiver og Wema instrument for samme. y type kjøpt på Maritim. Giveren har to ledninger - ein blå og ein svart. Den svarte skal iflg koblingsskjema koblast med tilsvarande svart på instrument.. Men kva med den blå?? Det medfylgjande koblingsskjema har minst 4 alternative - (EU/UK o.s.v.) Noken som veit kor eg skal kobla den blå. Har sett den til jord (som er flest forslag i dokumentasjonen) men instrumetet er dødt. (Instumentet er elles kobla i samsvar med dokumentasjon.) Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 24.April.2007 Del på Facebook Svart 24.April.2007 Har du skrudd på tenningen når du testet denne?hadde problem med wema diesel måler denne var det feil med tok den med til shopen og testet denne.Fikk ny prøvde den nye da funket det mulig giveren din er noe galt med? mvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Lars H. Svart 24.April.2007 Del på Facebook Svart 24.April.2007 Hei. Ledningene på selve instrumentet kobles som følgende: Blå: til jord. Rød: til +12volt (via egen bryter, tenningsnøkkel. . . ) Rød/hvit: til +12volt for å gi lys i instrumentet. Svart: til giveren (likegyldig om du velger den blå eller den svarte ledningen fra giveren) De 2 ledningene på giveren kobles følgende: Her er fargene likegyldig. Den ene kobles som sagt ovenfor til svart fra instrumentet, og den andre til jord. Se ellers mitt koblingsskjema, side 4 Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonaqua Svart 25.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2007 Takkar Lars H! Konstatert at min kobling er lik din. Neste spørsmål: Vet du (eller andre) om instrument skal gi utslag ved tom tank (Giveren er i tillgg 8 cm for kort) Det vanlege er vel at instrument "løfter seg" seg litt frå "parkert stilling" sjølv om tanken er tom? Mitt instrument gjev ingen utslag når tenning/strøm vert slått på. Har sjekka og målt alle koblinger i dag... Neste forslag frå meg vert å fylla på litt vatn for å sjå om det hjelper :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Du kan ta denne opp og dra flotøren opp og ned og se om den virker.Hvis ikke må du måle med oem meter og se om det skjer noe utslag.Og så kan du foreks koble ledning svart til jord fra innstrumente dit/klokka ,da skal denne vise full tank hvis ikke noe galt med innstrumente muligens.mvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
vanntrivsel Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Ta ut giveren og snu den på hodet. Da vil du se utslaget og at alt er ok.. Har forøvrig det samme instrumenetet på min tank. Skal sjekke ved anledning om giveren gir utslag på tom tank, med tenning på. Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Hei Bonaqua, har gjordt samme 'øvelse' som deg i år ved å installere vanntank og septikmålere fra Wema. Får ikke utslag ved tom tank; noe jeg heller ikke hadde forventet. Jeg testet vanntankmåleren ved å skyve 'flottøren' helt opp. Fikk da bra utslag men ikke fullt utslag. Dette tolker jeg som om at væsken rundt flottøren må være tilstede for å gi riktig ohmsk kontakt - noe som vil vise seg i praktisk bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.