Jump to content

NSSR/TV2's innsamlingsakson.


Rolf

Recommended Posts

Har en mistanke om at det var usedvanlig få bøssebærere ute under NSSR's tv innsamlingsaksjon i helgen. Hvor mange av baatplassen medlemmer fikk besøk? Og dere som ikke fikk besøk, pleier dere få besøk ved NRK's innsamlinger?

 

Håper denne pollen kan gi oss en indikasjon på 'bøssebærerdekningsgraden'.

Spør ikke om dere som fikk besøk puttet noe i bøssene, regner det som selvsagt!

 

NB har kl 10.47 endret svaralternativene etter innspill fra dilla.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

kanskje på tide med en poll om " Hvor mange av Baatplassens medlemmer gikk med bøsser" også. Å i det hele tatt nevne "dårlig dekning av bøssebærere" er mildt sagt å skyte pianisten, synes jeg da.. ( No offence Rolf )

 

Såvidt jeg vet ringte NSSR til ALLE sine medlemmer og tryglet om hjelp. Ingvar kom med en bønn om hjelp her på Baatplassen... De fleste hadde vel en GOD unnskyldning ( som meg selv )

 

Jeg for min del jobba i båten på søndag ( hadde hjelp ) For det har jeg så dårlig samvittighet at jeg i smug for min bedre halvdel betalte inn litt ekstra, utover det de fikk i bøssa, pr telegiro. Håper flere følger min oppfordring

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Til orientering så var jeg, yngste datter og bikkje ute med bøsse i 2, 5 timer i øsende regn på søndag ettermiddag (så derfor Suzuki: no offence taken :smiley:)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Som jeg har skrevet tidligere, jeg er medlem og jeg var område leder (organiserte bøssebærere) og jeg gikk selv med bøsse.

Det var desverre svært vanskelig å få med seg folk (les båteiere) til å bære bøsse. Fordi hele familien (3 stk.) var ute og gikk med bøsse, brukte vi givertelefonen flere ganger i løpet av helgen.

 

P.S. Vant ikke skjægårdsjeepen vi heller :wink:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Var ikke ute og gikk med bøsse (la parkett i stuen etter års påtrykk fra Trude), men la godt på bøssen som naboens unger gikk rundt med selv her inne på Østlandet, Skjetten ved Lillestrøm. Etterpå angret jeg på beløpet, og plusset litt på via telefonen.

 

Trude og jeg har ikke barn, og jeg har bestemt at når den sist av oss klapper igjen kistelokket, skal i hvert fall eventuelle "grunker" ikke gå til staten eller velbeslåtte nevøer og nieser.

 

Men til hvem?

 

NSSR!

 

Og dermed var det forkynt for hele verden! (i hvert fall dersom jeg blir den som får evnen til å ta denne avgjørelsen).

Om Trude skulle ombestemme seg etter meg, er det hennes sak, men hun har nok samme oppfattningen som meg.

 

Lars H. Helgesen

(båtmann, opprinnelig fra Stavanger og 60 år)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hadde ingen bøssebærere her hos meg eller i nabolaget, bor i en"drabantby" med ca. 4500 mennesker . Litt skuffende, men jeg ringte et parr ganger i håp om å vinne ett eller annet men neida.

Støtter ved å kjøpe lodd for en tusenlapp i året + at jeg er medlem.

 

Jeg synes statsministeren var gjæ..... gjærrig simple 2mill. det var da ikke mye og skryte av og av han som kommer fra ett området hvor det bor en masse mennesker som lever av havet, ble virkelig skuffet. :wink:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Link to post
Share on other sites

Har en mistanke om at det var usedvanlig få bøssebærere ute under NSSR's tv innsamlingsaksjon i helgen. Hvor mange av baatplassen medlemmer fikk besøk? Og dere som ikke fikk besøk, pleier dere få besøk ved NRK's innsamlinger?

 

Håper denne pollen kan gi oss en indikasjon på 'bøssebærerdekningsgraden'.

Spør ikke om dere som fikk besøk puttet noe i bøssene, regner det som selvsagt!

 

NB har kl 10.47 endret svaralternativene etter innspill fra dilla.

i min kommune var det 8 bøssebærere og ca 14000 innbyggere... :lol:

Men givergleden var stor til de vi rakk hjem til. :wink:

Link to post
Share on other sites

Lar poll'en være åpen kun en liten stund til. Kommer vi opp i 100 svar?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Uten å sette i gang noen voldsom dyptpløyende analyse kan man vel konkludere med at 'bøssebærerdekningsgraden' ikke var fullt så god ved NSSR/TV2's innsamlingsaksjon som den pleier være ved NRK-sendte aksjoner. Bekrefter forsåvidt inntrykket jeg fikk ved oppmøte i mitt nærområde, men hadde faktisk trodd det skulle falle enda skjevere ut.

 

Takker alle som har avgitt svar.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...