ola_dunk Startet 24.April.2007 Del på Facebook Startet 24.April.2007 Dette er tatt opp tidligere, men kanskje nye brukere har noen gode tips :-) Hva er å anbefale: Har hørt at noen bruker olje/gris. Hva type olje/gris blir brukt?? Andre ting som funker? Sitér dette innlegget Link to post
Tommy R Svart 24.April.2007 Del på Facebook Svart 24.April.2007 Bunnstoff får drev? Har kjøpt og skal prøve. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Som du skriver så er temaet er drøftet utførlig her før. Skal jeg våge meg på en konklusjon må det være at det finnes like mange gode/dårlige erfaringer som folk. Det som er minst like avgjørende er groforholdene der båten ligger. Ligger du med akterende mot sola og gode vekstvilkår vil jeg våge å påstå at det meste av det som finnes i handelen i dag bare i begrenset grad hindrer groing. Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Bunnstoff får drev?Har kjøpt og skal prøve. Jeg har prøvd bunnstoff for drev, både fra International og Sea Jet, men synes ikke de fungerte noe særlig. Drevet var fullt av groe og skjell allerede etter 2 måneder. Nå skal det sies at båten ligger på Hvaler i nærheten av utløpet til Glomma, så det er mest brakkvann der den ligger. Fikk beskjed at jeg måtte legge på minimum 2 tykke lag for at det skulle hjelpe. I fjor la jeg på fire tykke lag på drevet men det var like ille som vanlig. Det eneste som hjelper er å kjøre båten inn på grunt vann og ta på tykke hansker og skrubbe frevet for hånd med jevne mellomrom. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Worry II Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Jeg skal i år prøve med Quicksilver drev-spray (for Mercruiser) og så skal jeg smøre inne hele drevet med 2-4-C maritim grease. Bare for å se om det fungerer ! Vet ikke hvor lenge greasen holder.... men skal prøve tenkte jeg ! Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 (redigert) Har en liten erfaring som jeg lurer på om det er noe logisk hold i: Fargen på bunnstoff for drev har noe vesentlig å si. 1. år: Grått bunnstoff på drev - mye groe 2. år: Svart bunnstoff på drev - lite groe 3. år: Svart på drev, grått på propell - lite groe på drev, mye på propell. Det gråe er veldig lyst grått. Begge av samme type. Redigert 25.April.2007 av Tempest (see edit history) Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
ola_dunk Svart 25.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2007 (redigert) Jeg har prøvd drev spray av forskjellige merker, men med dårlig resultat.. Derfor komer jeg til å smøre det inn med fett denne gangen, men hva type fett er det og hvor kjøper man den ? Redigert 25.April.2007 av ola_dunk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Styrbert Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Har en liten erfaring som jeg lurer på om det er noe logisk hold i: Fargen på bunnstoff for drev har noe vesentlig å si. 1. år: Grått bunnstoff på drev - mye groe 2. år: Svart bunnstoff på drev - lite groe 3. år: Svart på drev, grått på propell - lite groe på drev, mye på propell. Hei! Slik så båten ut ved opptak i oktober i fjor. Har brukt hvitt bunnstoff på skrog og drev. Ikke et eneste rur eller blåskjell, bare brunt slim som jeg tok med hageslangen og børste. Ligger med akter mot sydvest så det burde være gode vekstforhold. Vi har også et oppdrettsannlegg for blåskjell litt lenger ute i fjorden. Skal vistnok være gode vekstforhold for blåskjell her Mvh/Styrbert Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.