mitsu Startet 24.April.2007 Del på Facebook Startet 24.April.2007 (redigert) Var ikveld og kjøpte 40meter skinner,16kg/pr meter. Vært lite brukt i forbindelse med gruvedrift.. Tanken var og lage et "lite" båtutsett. Spørsmål: 1 Hva bør jeg bruke som hjul på båtvogn? 2 Hvor lenge tåler skinnerne saltvann? 3 Er jeg blitt rape gal? Bilder kommer.. Redigert 24.April.2007 av mitsu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Tror nok skinnene tåler å stå en stund. Og du er nok ikke gal, min bestefar hadde før i tiden to skinner som gikk ned i vannet med en vogn oppå. Her drog han båten lett opp og ned. Ørjan Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 hEI VISS DET ER JERNBANE SKINNER SÅ TÅLER DE ALT, HAR JOBBET PÅ EN SKRAPHANDLER PÅ VESTLANDET, HER FIKK VI IIN SKINNER SOM HADDE LIGGET I SJØEN I 50 ÅR, LITT RUST ELLERS GODE. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Javi Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Ooops... Det var da veldig til roping Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 25.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 De der tåler nok kraftig mye. Tåler sikkert 50år til i sjøen! Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 25.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2007 Noen forslag til vogn og hjul? Burde tåle minst et tonn. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Jeg tror du hadde fått et lite hull i bakruten din ved en bråstopp..... Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Hadde de flere skinner igjenn der du kjøpte dem? Trenger å bytte ut noen som begynner å bli oppspist etter 30 år i sjøen. Hadde de ikke en hjulgang fra en vogn fra gruven der du kjøpte skinnene ? Disse er glimrende til å bruke til båtopptrekks-vogn. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
mitsu Svart 25.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2007 Hadde de flere skinner igjenn der du kjøpte dem?Trenger å bytte ut noen som begynner å bli oppspist etter 30 år i sjøen. Hadde de ikke en hjulgang fra en vogn fra gruven der du kjøpte skinnene ? Disse er glimrende til å bruke til båtopptrekks-vogn. Nei,desverre. Var alt de hadde,men kan gi beskjed om jeg kommer over noen. Selger hadde ingen hjul eller vogn. Dette en en type skinne 16 kg/pr meter. Standard jernbaneskinne er 40kg/pr meter. Men burde holde en stund selv om jeg og får 3-fots syken Ben Sin: Jobber du i Arbeidstilsynet? Sitér dette innlegget Link to post
orkan Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Her er en link til et lignende prosjekt: slipp Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 16 kg pr meter er samme type som de jeg har. Jeg har en kjenning som hadde noen hjulganger liggende, kan spørre om han vil selge to, om du er interessert. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
mitsu Svart 25.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2007 Supert! Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Gamlingen har slike i naustet sitt/mitt, tror faktisk de litt mindre dim enn de du har kjøpt. De vart i over 30 år nå men begynner å bli en smule skrøpelig. Vogn holder vi på å lage ny da den gamle rett og slett ikke orket mer. Har brukt en solid H-bjelke forran og bak hvor hjulene er festet og lenker dem sammen med 6x2 innsatt med black warnish. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Visst du ikke du får kjøpt kan du kanskje bruke bilfelger? (Litt store kanskje men går vel visst det var siste utvei ? ) Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 25.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2007 Som Roger Moore i James Bond" ? Joda;har tenk på det bare falsen på felgen passer. Takk for gode innspill Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Har sett noen flotte hjul i katalogen fra Luna men finder dem ikke på nettsiden. Skal se i katalogen imorgen på jobben, og komme med tilbakemelding. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Linn Christina Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Laget meg en slipp i fjor sommer, kjøpte jernbaneskinner av Bruktjern as i blomsterdalen i Bergen. 55 meter for 11.000,- Det står stemplet Sweden anno 1926, og ser ut som nye. Fikk da tak i en treverskran som jeg har laget vogn av. Har en nabo som dreiet hjul med rustfrie akslinger som fungerer meget bra. Nå har slippen vert i drift i et års tid, og jeg kan ta båter opp til 4,2 meter bredde, eller 42 fot.. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 28.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2007 16 kg pr meter er samme type som de jeg har. Jeg har en kjenning som hadde noen hjulganger liggende, kan spørre om han vil selge to, om du er interessert. Hadde vært flott om du kunne spørre han ang. hjulgangene. Prosjektet vil nok gå over en tid,men skal prøve og holde dere oppdatert. Trenger nok gode råd etterhvert.. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 28.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2007 da har jeg en plan.. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 28.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2007 vært og spionert på "konkurenten".. synes denne løsningen var bra Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 28.April.2007 Del på Facebook Svart 28.April.2007 Nei,desverre. Var alt de hadde,men kan gi beskjed om jeg kommer over noen. Selger hadde ingen hjul eller vogn.Dette en en type skinne 16 kg/pr meter. Standard jernbaneskinne er 40kg/pr meter. Men burde holde en stund selv om jeg og får 3-fots syken Jernbaneskinner veier 52kg/meter, ikke 40. Selv har jeg god tilgang på 49kg/meter-skinner.. Gamle saker selvsagt, og de får jeg for vrakprisen skrothandelen vil gi.. Hjulganger og vogner er vanskeligere.. Men et tips er at det er et firma på Gjøvik som muligens har boggier fra T-banevogner til salgs.. http://go.api.no/go/e/apiCleopatra_apiPage...icle2711785.ece Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.April.2007 Del på Facebook Svart 28.April.2007 .....3 Er jeg blitt rape gal? .......... Selvfølgelig. Velkommen til oss! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
mitsu Svart 28.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2007 Selvfølgelig.Velkommen til oss! Takk for det. Godt og få komme inn i varmen.. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 28.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.