Høvdingen Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Er de siste bildene fra saltstraumen? Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 29.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Jepp,under Sunnanbrua. Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Kommer skinnene fra Sulis? Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 30.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Stemmer det. Kjøpte de av en fra Fauske som hadde jobbet i gruvene dær. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 5.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2007 (redigert) Har gogglet litt på skinner,NSB bruker skinner fra 36-52kg/meter alt etter behov og plassering. Fikk ordnet med sviller fra jernbanen, 12stk gratis Har bestilt 4 hjul fra http://www.gerdmans.no 1300,- skal visst tåle 1000kg pr hjul Redigert 5.Mai.2007 av mitsu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 5.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2007 mitsu skrev: Har gogglet litt på skinner,NSB bruker skinner fra 36-52kg/meter alt etter behov og plassering.Fikk ordnet med sviller fra jernbanen, 12stk gratis 52kg-versjonen er den eneste som regnes som standard i dag. Husk at tresviller er det strenge regler for bruk av, grunnet kreosot som det er i de fleste. Jeg ville aldri i livet hatt det liggende i strandkanten, for å si det sånn! Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 5.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2007 muligens et teit spm. men går det an å få kjøpt de moderne svillene, de av betong , noe sted ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sleipner93 Svart 5.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2007 Ennå teitere spørsmål, hva er en sville ?? Sitér dette innlegget Link to post
Falk Svart 5.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2007 Nå blir fallhøyden stor - svaret er det som kan bli teit Sviller er det som ligger på tvers under skinnene og holder dem stødig og på plass... Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 5.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2007 Suzuki skrev: muligens et teit spm. men går det an å få kjøpt de moderne svillene, de av betong , noe sted ? Jeg kan undersøke om det er mulig å skaffe noen.. Jobber jo i et firma som har noen tusen av dem rundtomkring.. Skinner vet jeg at er enkelt å få tak i, mens jeg er mer usikker på hjulganger, men tror det også skal være mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 6.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2007 Har bygget slipp til 40' båter, brukte 35 kgs jernbanneskinner til skinnegang og sviller. Skinnene ble sveist i alle skjøter og til svillene. Skinnegangen har lagt i 10 år uten problemer. MVH Fiks Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 6.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2007 Ser det er flere som har bygd båtoppsett med skinner..Hadde vært flott om dere kunne legge ut litt bilder av disse. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 4.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2007 Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 4.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2007 (redigert) ser ut som jeg trenger mer skinner,men ikke no problem og ta en meter dyp båt på floa. hardt og jobbe i sola,ikke vant men sånn varme så tidlig hehe Redigert 4.Juni.2007 av mitsu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 4.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2007 skibsplast ohoi,bruspulver og alle andre: tilbud på hjulganger,vogn mottas med takk!! Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 Korleis gjekk det med dette prosjektet? Har du fått bygd deg vogn? Eg spør fordi eg sansynlegvis må til å lage meg ny vogn sjølv i veka som kjem, og har behov for litt inspirasjon Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
m/s draugen Svart 28.September.2008 Link til dette innlegget Svart 28.September.2008 (redigert) Hadde tenkt å lage meg en slipp en gang og fant fort ut at skinnene var dyre eller vanskelig å få tak i.Det jeg så gjorde var å ta kontakt med mesta og til de fikk jeg rette autovern.52m.....gratis.Stødige og fine for en vanlig hjulgang.(bildekk) Redigert 28.September.2008 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 3.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2008 heisann prosjektet er lagt på is,pga andre prioriteringer. Har det jeg trenger,men "fort gjort" og "snart ferdig" skal også gjøres Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.