Jump to content

Tilt motor på 280 drev fungerer ikke


tomeriks

Recommended Posts

Trenger litt hjelp her..

 

I forbindelse med vårklargjøringen av motoren, som også innebar en skikkelig vask fungerer ikke motoren til tilten på drevet. Jeg har ikke vasket med vann, så det er ikke vasken som er årsaken til problemet. Problemet er nok at jeg har nappet ut en ledning, forårsaket dårlig kontakt eller noe..

 

Det som skjer når jeg trykker på knappen er at jeg hører en knittring i ett eller annet.. Drevet sto litt oppe før jeg gjorde vasken (slikk at sperren ikke var koblet inn..), og nå går det hverken opp eller ned.. :headbang:

 

Noen som har litt peiling som kan hjelpe meg her??

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problem på mitt gamle 280 drev. Der var det dårlig kontakt i koblingene nede på selve liften.

Det var vell tre flatstifter der om jeg husker rett. Prøv å få noen til å kjøre liften for deg mens du trekker litt i ledningene så kan du forhåpentligvis finne den som er løs/defekt.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Sliter også med tilt på 280 drevet mitt. Det går fint å kjøre det opp, men når jeg slår bryteren over i ned posisjon skjer det ikkje ein dritt :headbang: . Lurer litt på om det kan vera brytaren det er dårlig kontakt i, men har ikke kommet så langt at eg har fått sjekka den enda. Men er det en dobbeltvirkende sylinder på disse, eller er det bare vekten av drevet som gjør att det går ned igjen? Noen her som kan hjelpa meg?

Med båtførerbevis.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...