Bidevind Startet 25.April.2007 Del på Facebook Startet 25.April.2007 (redigert) Savner kryssholt "midt på" båten. Ønsker å unngå å lage flere hull i dekk og har sett at det finnes kryssholt beregnet på å feste i rekkelista. Noen som vet hvor man får tak i slike og om det er brukbart? Blir en slik innfesting sterk nok? Vil det kunne skape lekasjer? Belastningen på en slik blir i lengderetningen. Båten er en 36 fots seiler på 5,5 tonn. Redigert 25.April.2007 av Bidevind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Denne? Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 25.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2007 Den må ha en profil i bunn som gjør den egnet til å feste i rekkelista. Ser ikke om disse har det. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 De er til Plastimo (ex Nordic Yachting) rekkesystem. De slås på plass i fotlista og sikres med to bolter gjennom dekk. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 En stor rustfri sjakkel på reklingslista fungere også bra - og så kan den lett flyttes. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Ja, enig. Eller kryssholt til å felle ned i dekk. Jeg har et digert kryssholt midt på. Ypperlig når jeg ankommer havn alene, men noe forbanna herk når jeg seiler. Skjøtet hekter seg omtrent i hvert eneste slag. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 25.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2007 "De slås på plass i fotlista og sikres med to bolter gjennom dekk." Det er noe slikt jeg ønsker, bare at de sikres med bolter i rekkelista slik at jeg slipper hull i skroget. Seiler stort sett med selvslående seil og da ungår jeg evt problem med skjøtetau som henger seg opp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.