plu Startet 25.April.2007 Del på Facebook Startet 25.April.2007 (redigert) Hei, jeg har hatt litt lekkasje i rorhylsa på min snekke. Det pipler inn litt vann mellom rorhylsa og rorakslingen. Rorhylsa er nok såvidt litt lavere enn vannlinjen, slik at dette skaper problemet. Jeg legger ved et bilde av rorgjennomføringen (hvis jeg har lastet opp bildet rett- ser ikke ut som det kommer frem). Rorhylsa er støpt fast til bunnen av båten. Det er verken er noen rorpakkboks på toppen av rorhylsa, noen nippel til å presse inn fett festet til rorhylsa eller noen mutter oppå rorhylsa hvor man kan skru fast pakning - altså ingen ting. Likeså på undersiden av båten. Det eneste jeg får til er å presse inn litt vannfast fett gjennom å løsne rorarmen og smøre inn rorakslingen med fett og bevege denne opp og ned. Videre å smøre godt med fett rundt rorakslingen fra undersiden av båten, men dette er vel ikke noen varig løsning. noen som har noen gode tips? Kan man f eks borre hull gjennom rorhylsa inn til rorakslingen og støpe fast en nippel som man kan presse fett inn i? På forhånd takk for alle tilbakemeldinger Redigert 25.April.2007 av plu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 Hej plu förstår jag dig rett så har du bare ett litet faststöpt rör helt uten tätning...... hur langt har du fra dette röret opp til kvadranten alt rorkulten........? allra enklast vore nog o sette på en slangstump med slangklemme o 'förlenge' röret så att det mynner en bit over vannlinjen......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
plu Svart 25.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2007 hei igjen, det er vel omtrent en 10-15 cm opp til rorkulten vil jeg tro. Så ideen om gummi og slangeklemmer burde fungere, det skal nok ikke mye til for å få dette over vannlinjen. tusen takk for godt og enkelt tips! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.April.2007 Del på Facebook Svart 25.April.2007 noen som har noen gode tips? Kan man f eks borre hull gjennom rorhylsa inn til rorakslingen og støpe fast en nippel som man kan presse fett inn i? På forhånd takk for alle tilbakemeldinger skall du göra denne manövern samtidigt så skulle jag borra o sen gjenge fast en smörenippeln så har jag det o i tillegg en tätning över som en propellerhylse, men den ligger over vannlinjen. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
plu Svart 25.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2007 Takk igjen, dette hørtes ut som en god løsning Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.