johnson_90 Posted December 2, 2003 Share Posted December 2, 2003 har en eldre honda 10 hk,men mangler gnist. Noen som har erfaring med dette,tror ikke jeg er den første med det problemet.. Forrige eieren sa at den daua gradvis ut på høsten,og ville ikke starte til våren.Så da kjøpte jeg den for å fikse den. Er takknemmlig for alle svar. Quote Link to post
Allan E Posted December 2, 2003 Share Posted December 2, 2003 Har du sjekka stiftene (åpning), sitter under svinghjulet hvis jeg ikke tar feil. Quote Link to post
johnson_90 Posted December 2, 2003 Author Share Posted December 2, 2003 Det er elektronisk tenning.. Quote Link to post
Allan E Posted December 2, 2003 Share Posted December 2, 2003 Det er i allefall en giver som gir et signal om at gnist skal komme nå. Har du mulighet for å måle noe av dette. Quote Link to post
johnson_90 Posted December 2, 2003 Author Share Posted December 2, 2003 skal prøve Quote Link to post
mkasper Posted July 19, 2005 Share Posted July 19, 2005 Hei vi har en tilsvarende Honda med samme feil. Har du fått løst dette og hva kostet det i så fall? Quote Link to post
Ingar Posted July 19, 2005 Share Posted July 19, 2005 Gjelder det begge sylindere? Isåfall ville jeg først sjekket stopp-knappen, at det ikke er permanent kortslutning til jord her. Om mulig kobl ifra knappen. I motsatt fall er høyspent-delen mest utsatt, coil og pluggledning. (Defekte coiler er i det hele tatt et vanlig problem på gamle påhengsmotorer) Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.