Bonus Startet 26.April.2007 Link til dette innlegget Startet 26.April.2007 Volvo Penta D6-350 har inntil nå (snart ...) vært største D6 versjon for hekkagregat. Jeg hører at VP kommer snart med D6-370. Noen som hvet hva forskjellen mot 350 er? Tenker da ikke på effekt / moment, men fysiske eller elektroniske endringer. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Det er nok hemmelig foreløpig, men jeg vil tippe små endringer kun. Har hørt rykter om at neste generasjon drev vil ha 2 gir for å tåle mer torque. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Det kommer også en D4 300 hk Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 er nok bare programmering av injection pumpen som er forskjell. de har hatt leng test tid på drevene nå og de tåler de extra hk. eller har jo d6 på gear opp til 435 hk. eller tilbyr jo mange chip for D6 350 opp til 390 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 26.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Har hørt rykter om at neste generasjon drev vil ha 2 gir for å tåle mer torque.Slik at "jeg kan dra'n helt ut på første, ut Værlebukta, før jeg vrenger'n i annen ved Revlingen? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 (redigert) Om du bruker så lang tid på å komme i 2. gir har du nok feil motor har du tatt tid på 0-20 knop på båten din? Kunne vært interessant å sammenligne Det finnes i dag en girløsning for 280/290 drev til VP. Særlig aktuell for eldre, tunge båter med AD motorer (dvs uten kompressor). Tror en slik koster ca 30'/drev. Leste en test av dette for et par år siden Redigert 26.April.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 26.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Har ikke gjort så mange tester enda Bitteliten, sitter i møter i Uppsala og ser det fine været. Blir nok tur på vannet til helgen ja. Får teste litt da. D6-350 maskinen virker veldig sterk, båten akselererer veldig overbevisende, både ut av vannet og videre. Har (med full kalesje) vært såvidt over 40knop også. "Looks promising this far!" Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 (redigert) Har ikke gjort så mange tester enda Bitteliten, sitter i møter i Uppsala og ser det fine været. Blir nok tur på vannet til helgen ja. Får teste litt da. Da er vi jo omtrent på samme breddegrad. Her er det +25grader, skyfri himmel. Problemet er at det er 60 mil hjem til båten. Jeg er i Västervik - var en tur bortom Windy i går - der lå det 3 nye 52 fotere klare for levering. Ca 30 millioner på 60 meter lang kai En 58 ligger på land klar til sending. Tror ikke de har for lite å gjøre Vi kan jo teste litt sammen om du vil - jeg vet prestanda på min båt fra Windy's tester. Lite behov for 1. og 2 gir her - når 20 knop etter ca 7 sekunder. Toppfarten klår du meg på med ganske god margin - så lenge det er flatt vann Lørdag hentes båten - så da er sesongen i gang Redigert 26.April.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 (redigert) Hunton 43 (Nå med 2x D6-350) Redigert 26.April.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.