Jump to content

Seilkurs i bergensområdet

magnuje

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med seilkurs i bergen og omegn? Vi planlegger langtur om noen år og har lyst å trene opp mannskapet helt fra basics til havseilas. Helst for en "billig penge" og gjerne intensivkurs over f.eks en helg. Noen som har erfaringer fra kurs i dette området?

Noen som har erfaringer med seilkurs i bergen og omegn? Vi planlegger langtur om noen år og har lyst å trene opp mannskapet helt fra basics til havseilas. Helst for en "billig penge" og gjerne intensivkurs over f.eks en helg. Noen som har erfaringer fra kurs i dette området?

Unnskyld meg, men dette får jeg ikke til å henge sammen:

"...å trene opp mannskapet helt fra basics til havseilas..."

"...gjerne intensivkurs over f.eks en helg..."

Med vennlig hilsen POSEIDON

Sjekk også http://nautic-sailing.com/. Hvis disse kursene er for dyre, kan dere jo melde dere som mannskap på regattaer. Dessuten arrangerer http://www.bergens-seilforening.no/ billige kurs i tur- og regattaseiling. Husk at man lærer mer på en regattasesong enn på 3 tursesonger. Eventuelle barn kan gå på jollekurs hos en seilforening slik at de lærer å seile og oppføre seg på sjøen.

mvh

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Hei, takk for mange gode svar. Problemet er at ingen av de overnevnte har kurs i sommermånedene, sikkert fordi båtene da går charter. MEn regatta ideen var veldig god. Skal se hva jeg får til

Noen mener at det er best å gå på de kursene som er sent på høsten eller tidlig om våren. Dette fordi man da oftest får tøffere værforhold som gjør at man lærer mer.

Motorbåt er harry - A. Rosèn