Marwin Svart 27.April.2007 Link til dette innlegget Svart 27.April.2007 det siste man gör när man lämnar båten..........en klubbkompis kom o sa att nu kutter han huvudströmmen både på + o på - siden, dvs 2 brytare er dette noe vits, vad vinner man? kan ikke se at DET skulle være nødvendig Kutter du koblingen på den ene batteripolen, er batteriet utkoblet! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Gunga Din Svart 27.April.2007 Link til dette innlegget Svart 27.April.2007 nej jag kan heller ikke se noen vits i dette........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 27.April.2007 Link til dette innlegget Svart 27.April.2007 nej jag kan heller ikke se noen vits i dette........ Batteriet er utkoplet, tja. Hvis jeg ikke kutter både pluss og minus, og sveiser i skroget, så pajar dynamoens diodebro. Så da er vel ikke batteriet helt utkoplet, eller er det? Når jeg kutter begge, kan jeg sveise så mye jeg vil. Jeg er litt frenetisk når det gjelder krypstrømmer, og jeg har ikke top-polet anlegg hele veien. Når jeg nå skal legge opp separat krets til forbruk fra forbruksbanken, blir det en bryter for pluss- og en for minuskabel. Her skal ikke en j**la elektron få lov til å komme på avveie. Og jernbåten Hulda har ikke problem verken med korrosjon eller anodeforbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 27.April.2007 Link til dette innlegget Svart 27.April.2007 Greit nok Hulda, men kutter du på batteriets PLUSS-pol, ja da ER batteriet utkoblet. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Gunga Din Svart 27.April.2007 Link til dette innlegget Svart 27.April.2007 (redigert) har inge planer på o sveise i skroget til Gunga Din....... men skämt osido, som grönsakshandlarn sa om man har brutit huvudströmmen på + finns det någon teoretisk möjlighet att elektronerna skulle kunne vandra ut den andre vegen....? Redigert 27.April.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Marwin Svart 27.April.2007 Link til dette innlegget Svart 27.April.2007 (redigert) Hvilke elektroner? De som går frem og tilbake? Neppe noen andre i hvert fall... Redigert 27.April.2007 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.