Jump to content

Batterivakt


lano2

Recommended Posts

det siste man gör när man lämnar båten..........

en klubbkompis kom o sa att nu kutter han huvudströmmen både på + o på - siden, dvs 2 brytare

er dette noe vits, vad vinner man?

kan ikke se at DET skulle være nødvendig :rolleyes:

Kutter du koblingen på den ene batteripolen, er batteriet utkoblet!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

nej jag kan heller ikke se noen vits i dette........

 

Batteriet er utkoplet, tja. Hvis jeg ikke kutter både pluss og minus, og sveiser i skroget, så pajar dynamoens diodebro. Så da er vel ikke batteriet helt utkoplet, eller er det? Når jeg kutter begge, kan jeg sveise så mye jeg vil.

 

Jeg er litt frenetisk når det gjelder krypstrømmer, og jeg har ikke top-polet anlegg hele veien. Når jeg nå skal legge opp separat krets til forbruk fra forbruksbanken, blir det en bryter for pluss- og en for minuskabel. Her skal ikke en j**la elektron få lov til å komme på avveie. Og jernbåten Hulda har ikke problem verken med korrosjon eller anodeforbruk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...