Jump to content

Tilkobling av dynamo, feilkoblet?


tom-ass

Recommended Posts

Jeg mistenker at dynamoen min er feilkoblet. Kan noen av dere eksperter fortelle meg hvor de forskjellige ledningene skal gå?

 

dynamo2.jpg

 

B+

D+

W

Umerket

+

 

Jeg har lite greie på slik, og har bladd og bladd i gamle tråder her på BP uten å finne ut dette.

På den som er umerket sitter det jordingskabel, og en grå ledning som kommer ut fra dynamoen.

På + sitter den lille svarte boksen.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Viser til linken om dynamoens oppbygging og virkemåte Dynamo og lading av flere batterier.

 

Noen spørsmål er grei å svare på: B+ er tilkobling til + på batteriet. D+ er tilkoblet ladelampe. Når ladingen kommer i gang får man her omtrent samme spenning på D+ som på B+.

 

W bruker å være uttak til turtaller dersom turtelleren bruker signal fra dynamo og ikke har egen giver.

 

Bildet var noe uklart, kanskje det vil hjelpe om sier hvilket fabrikat dynamoen har og gjerne flere opplysninger om den.

Alle dynamoer er ikke like.

 

:seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...