Patnyg Startet 26.April.2007 Del på Facebook Startet 26.April.2007 Jeg holdt på litt i båten min( som enda er på land) Jeg dreiv og fikse litt på lednigner og slikt, og fant ut at jeg ikke har noe giver til knop måleren. Jeg har ikke noe under båten, og ikke noe i stuerommene i i skroget. Er det noen andre steder man kan ha givere? Det var bare noen ledninger fra instrumentet, og ikke noe mer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
GeirT Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Sjekket om det sitter noe på hekken, helt nede ved vannlinjen ? Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Har du påhenger? Kanskje den er koblet på der. Det er også en sånn logg som benytter GPS. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jørn Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Hvis du har påhengsmotor er det ofte en slange der som er koblet til instrumentet. Dette gir trykk til instrumentet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Patnyg Svart 26.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2007 Hmm.. Motor og båt er kjøpt separat. Vet ikke om det er noe kobling på den da? Det sitter ikke noe på hekken, og ikke noe i bunn av båten på innsiden som jeg kan se hvertfall. Usannsynlig og plassere det steder man ikke kommer til. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Smiley Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 men... har du slange inn på knopmåleren da? ....og i så fall, hvor finner du den andre enden? Som andre har nevnt her, så er det ofte muligheter til å kople denne inn på stammen på påhengeren. Egen giver til å skru fast i skroget er alternativet, Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Patnyg Svart 26.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2007 Hmm. Det har jeg ikke sjekket. Det eneste som gikk fra instrumentet var noen ledninger som gikk i en stor bunt med ledinger(som jeg må fikse og rydde i) og så fant jeg ikke mer. De eneste ledningene som går bakover er til bensin tanken, hoved strøm, batteri og lantere. det er alt. Må vel kjøpe en giver som passer til bayliner's instrumenter da? Hvis det finnes? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Birchwood 320 Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Samme hvilken giver/puckup du velger. Men som oftest er der ein liten stuss på påhengeren rett over kavitasjons plata som slangen skal monteres på.. deretter slange inn og bak på instrumentet.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Patnyg Svart 26.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2007 Okei. Dette må jeg ut og se på motoren. Men jeg trenger en giver til hekken? eller bruker jeg motoren som giver med denne slange koblingen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jørn Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Det er giver i motoren. Denne går på som sagt på trykk (vanntrykk) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Patnyg Svart 26.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2007 (redigert) Okei. Da er den grei. Da må jeg bare finne ut av dette da. Er første gang jeg har båt, så må nok lete og utforske litt. Var dette hullet rett over kavitasjonsplata? La til et bilde av motoren. Den står på forrige eiers båt. Noen som kan forklare eller peke ut hvor denne evnt er? Beklager dumme spm, men er litt ny på akkuratt dette. Skal sjøsette snart så vil veldig gjerne få ting i orden. Redigert 26.April.2007 av Patnyg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jørn Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Vanskelig å se for meg iallefall hvor den sitter, men hos meg gikk røret sammen med de andre ledningen ut fra dekselsiden (Yamaha 70hk) Husk at ingen spørsmål er for dumme, bare svarene :) Hilsen Jørn Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Patnyg Svart 26.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2007 Ja, det kan stemme. mulig det kommer fra den store bunten med ledninger som kom ut ved dekselet. Husker ikke i farta, men vi klipte ihvertfall av noen ledninger siden forrige eier også hadde knop måler. vi klipte hvertfall av RPM ledningen. Jeg tror jeg skal tenke meg litt om og utforske dette. Jeg spør om det er noe. Men hvis det da ikke er noe på motor, virker det å bare kjøpe hvem som helst giver da? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Allan E Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Slangen er gjerne lakket i samme farve som stammen. Gjenkjennes på de mothakene som holder slanger litt fast. Jeg hadde slik på min gamle 92 mod. mercury 50 hk. Du vil kunne se givern midt foran på stammen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Patnyg Svart 26.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2007 Okei. Det du sier er at slangen er hvit som motoren, og at giveren sitter på stammen, på fremsiden? Dette må jeg ut og se i morgen, tenk å deilig hvis det er tilfelle. da slipper jeg styr og mas med å kjøpe ny, tre ledniger osv osv osv. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Det er helt sikkert tilfelle på en så ny motor Den slangen kommer nok ut sammen med elkabler osv fra motoren. Ellers kan du se om du har et lite hull på stammen i motsatt side av der propellakselen kommer ut. Det er isåfall giveren Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Patnyg Svart 26.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2007 Dette skal jeg sjekke. Men syns ikke at det ser slik ut. Eller? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jørn Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Hvis det viser seg at du ikke har knopmåler på motoren vil jeg anbefale å kjøpe ekolodd med knopmåler på giveren til denne( hvis du ikke alerede har ekolodd da?) Jeg hadde en JRC ekolodd før på en jepp, dette var med knopmåler, vanntemp og distanse, dette virket svært bra. Hilsen Jørn Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Patnyg Svart 26.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2007 Ja, jeg får se hva jeg gjør. Vil gjerne ha alle instrumentene til å virke. Kjøper en giver til denne. Har en håndholdt gps jeg kan bruke også, skal også ha et ekkolodd når sommeren kommer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Det er kun et bitte lite hull i fronten av Undervannshuset i så fall Ser ikke det på det bildet der Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Siden det tydeligvis kun går ledninger inn på instrumentet, tror jeg vi kan utelukke en trykklog med pick-up på motoren. Da står vi igjen med pulsgiver med skovlehjul, EM-logg eller GPS. EM-logg er skamdyrt, så jeg antar det også kan utelukkes. Hvilket fabrikat er instrumentet? Hva står det på koblingsklemmene bakpå instrumentet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Smiley Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Her er et bilde av baksiden på min knop-måler. Du har altså ingen slik slangenippel som den i senter på baksiden?! Et bilde av stammen på min Merc -90. Du ser slangen koplet inn ca midt i bildet rett under motorfestet (bildet ligger): Og til slutt ekstern giver for fast-skruing i skroget (ant. lite egnet om båten nå og da dras inn på strand / grunna): Vet ikke om dette hjalp, slik er det i alle fall hos meg......... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 (redigert) Siden det tydeligvis kun går ledninger inn på instrumentet, tror jeg vi kan utelukke en trykklog med pick-up på motoren.Nå har det seg slik at han har kjøpt båt og motor separat så det har igrunn lite med saken å gjøre Er det virkelig ingen som har lik motor her som kan bekrefte hvor denne sitter og hvor slangen kommer Jeg er veldig sikker på at det er giver innebygd på en så ny motor... Redigert 27.April.2007 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Patnyg Svart 27.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2007 Hmm. Jeg skal gå ut å sjekke i morra, men tror mitt instrument er helt likt ditt på baksiden. Jeg kan ikke bekrefte det nå, men skal sjekke. Jeg har ikke noe giver som deg. Daffy, godt du har troa på meg, håper motoren min har en sånn slange. Men alle hadde lik farge, alle ledningene og kablene var svarte. motoren er hvit. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Kan du ta et bilde av disse kablene som kommer ut av motoren patnyg? Hva heter motoren og hvilken årsmodell er den? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.