Jump to content

Topcoat: Hvilken farge til sea-ray båtene


searay270-1998

Recommended Posts

Har fått en liten skade over vannlinjen, under vinterlagring. Tenkte jeg skulle kjøpe jotun sin topcoat og fylle hullet med den. Registrerer at det er flere farge nyanser. Hver farge har vistnok sitt nummer. Er det noen som vet hvilken farge som skal brukes på sea ray båtene?

Link to post
Share on other sites

Står det ikke noe farge kode i papirene som kan stemme overens med kodene på gelcoat boksen? Det står vel kanskje bare:

skrogfarge = hvit, noe som egentlig er dumt. I slike situasjoner du er i nå.

 

Men i så fall, finner du ut av det, så pass på å gjøre arbeidet bra.

Resultat kan bli værre enn det var, hvis du ikke er erfaren og nevenyttig.

Link to post
Share on other sites

Jeg ser at jeg nok har vært litt upresis. Sea-ray har flere farger enn min hvit-gule på min 98 modell sundancer.

Til og med blå :blush:

Håpet kanskje noen hadde erfaring med en av de jotun topcoatene som selges, på deres sea ray (svakt gul-hvite)

Link to post
Share on other sites

Gjorde det samme selv med min Scand Dynamic 9200. Ringte båt-fabrikanten, det viste seg at alle båtene de har produsert siden 1989 (eller noe i nærheten), hele tiden har fulgt Jotun sine fargekoder. Det er sikkert bare å ringe Sea-Ray, så får du det helt sikkert opplyst :)

 

Etter reparasjonen var de reparerte områdene litt hvitere enn resten av skroget (skroget har gulnet litt over tid), men da blir det jo omtrent det samme om ca 10-15 år da :lol:

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Link to post
Share on other sites

Ringte importøren av sea ray. De var veldig behjelpelig og sa at båten min hadde skrogfarge "stone grey 1499".

Antar det må være noe grå hvit, siden båten min er hvit :smiley:

Dessverre hadde de ikke noe på lager. Det er ikke lett å få tak i på kort varsel. Skulle gjerne hatt en tilsvarende Jotun farge. De får man jo kjøpt over alt.

Det er en veldig liten skade, så om det ikke er perfekt farge, så gjør det ikke så mye. Må utbedre den i morgen, så jeg gambler vel på et eller annet hvit fra Jotun.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...