Birchwood 320 Startet 2.Desember.2003 Del på Facebook Startet 2.Desember.2003 Min dynamo hadde ikke W utak. Så jeg demonterte hele greia og loddet ut diodebrua og satte inn en bru med w utak. Etter dette vil ikke dynamo lade.. Har jeg ødelakt den. Eller kan det hende at diode brua ikke er i orden Turteller virker nå.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
ss Svart 2.Desember.2003 Del på Facebook Svart 2.Desember.2003 Dersom den virket FØR du pellet den i gryn og ikke etterpå så har du nok det da ja......... Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 2.Desember.2003 Del på Facebook Svart 2.Desember.2003 Du behøver vel ikke skifte diodebro for å få et W-uttak. Det eneste du trenger er en anslutning på en av de tre statorendene og dette før diodene. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.Desember.2003 Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 Tror neppe du har ødelagt dynamoen. Sjekk loddingene og mål diodene. Finner du ikke noe her vil jeg anta at problemet skyldes feil oppkobling av regulator, ladelampe etc. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 3.Desember.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 Hvordan måler jeg diode brua.. ER der en gitt motstand eller Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Suzuki Svart 3.Desember.2003 Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 dioder kan slippe gjennom strøm en vei, men ikke en annen. Har du et multimeter kan du måle om disse er defekte eller ei. Du må måle en og en diode. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Lars H. Svart 3.Desember.2003 Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 Hvordan måler jeg diode bruaBruk et multimeter og sett det på motstansmåling. Da skal det være tilnærmet uendelig motstand den ene retningen, og snur du pinnene nesten ingenting. En del digitale multimetre har eget område for måling av dioder, merket med en diode (en pil med tverrstrek). I lederetningen skal du da måle 0,5 - 0,8 volt, i andre retningen et par volt. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Birchwood 320 Svart 3.Desember.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 Kan nok hende eg har skadet dem allerede siden jeg har loddet inn denne brua .. Var helst et lite smart trekk.. Takker for svar.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
kai Svart 4.Desember.2003 Del på Facebook Svart 4.Desember.2003 Det skal VELDIG MYE varme til for å ødelegge moderne elektronikk-komponenter. For en del år siden gjorde vi noen forsøk med dette. Vi lot en IC-krets (Kjeramisk) og en diode ligge oppå loddebolten i noen timer. Etterpå var de like fine. For gamle germaniumkomponenter er det nok annerledes, men de begynner å bli sjeldne. MVH Kai Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 4.Desember.2003 Del på Facebook Svart 4.Desember.2003 Kai ! Høres betryggende ut det du forteller. Det er gått over 20 år siden jeg var i bilelektrobransjen og utviklingen har tydelig gått videre. Den gang var det abs.påkrevet med en spesiell varmeavledningstang og en relativt kraftig loddebolt slik at man fikk hurtig lokal oppvarming. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.