28'platgatter Startet 27.April.2007 Del på Facebook Startet 27.April.2007 Driver å pusser opp en 28' plattgatter nå. Den er bygget på Hansen & Arntzen på stathelle på slutten av 70tallet. Har pusset ned hele båten utvendig ned på bart treverk. skråg og overbygg. Furu skroget har noen mørke flekker etter gamle sår, er det noe som kan gjøres for å friske opp dette eller få den lyse fargen tilbake? Overbygget er av mahogney, dette har jeg tenkt å beise opp igjen for å få fargen tilbake før jeg behandler den. Noen som har noen tips og synspunkter for den videre oppussingen? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Ferro Bet er effektivt på blåmann og denslags misfarging. Påfør mange ganger, vått i vått, til det pipler ut av treverket på baksiden. La tørke, og puss lett over etterpå før behandling. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
28'platgatter Svart 27.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2007 Takk for tipset. skal prøve ut det. Blir det litt drastisk å ta hele skråget? eller burde jeg kunn holde meg til flekkene? Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Ferro Bet er effektivt på blåmann og denslags misfarging. Påfør mange ganger, vått i vått, til det pipler ut av treverket på baksiden. La tørke, og puss lett over etterpå før behandling. Jeg har kansje vært mer heldig, for hos meg har det holdt med å spraye 2-3 ganger direkte på flekkene, og jobbet det inn litt med en stiv kost. Har heller ikke lagt vått i vått. men jobbet det inn, latt det tørke, for så evt. ny behandling. Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
index Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Hold deg til flekkene du! Og som Shanty sier, det er ikke sikkert du trenger å påføre så mange ganger. Prøv deg frem! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
p-kaill Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Hei, greit med FerroBet på blåmann , slip ned først og prøv faxe lut 1 og faxe lut nr 2 - fås hos de fleste malerbutikker - følg bruksanvisningen og hos meg er resulatet blitt bra. Videre har jeg brukt Gjøco program og til slutt Jotun`s ravilakk da får en virkelig et blankt skrog. Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 14.Mai.2007 Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 Hei, hvordan går det med prosjektet? Skulle gjerne sett noen bilder... Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 14.Mai.2007 Del på Facebook Svart 14.Mai.2007 http://www.trabatsakuten.nu/tipsotrix.htm#Blekning av missfärgat trä Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.