sandbæk Startet 27.April.2007 Del på Facebook Startet 27.April.2007 Hei Jeg har i dag kjøpt owatrols teakolje,denne hadde jeg tenkt å bruke på badeplattformen. Mitt spørsmål er om det er noen som har erfaring med dette produktet utvendig? Det jeg brukte sist på den forige båten var d1 og d2 ifra owatrol . og det var det jeg hadde tenkt å bruke nå å men så hadde de ikke det der jeg var å skulle kjøpe. Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Skulle vel være greit, hvis du har teak dekk der. Owatrol 2 er mer en forsegling av owatrol 1, har du mange strøk av 2 så blir det som lakk. Bedre å gå på (syntes jeg) med bare teakolje eller owatrol 1. Sitér dette innlegget Link to post
Impuls 3 Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 For en del år siden monterte jeg teakplater på cockpitbenken i seilbåten (Impuls 2). 4 strøk vått-i-vått. Jeg synes det ser pent ut og jeg tror dette gir den beste beskyttelsen mot mekanisk slitasje. Selv om man omhyggelig beskytter omkringliggende arealer med malingtape og aviser, er det ikke til å unngå at man får søl utenfor teaken da oljen trekker seg inn overalt. Kan evt fjernes med en skarp kniv/barberblad. Noen påstår at teaken blir glatt å gå på, men jeg er ikke plaget av det. Behandlingen må gjentas hvert år. Sitér dette innlegget Link to post
Impuls 3 Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Glemte å fortelle at jeg benyttet Owatrol teakolje. Sitér dette innlegget Link to post
KJETIL_G Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Halllo du Bruk benarolje Sitér dette innlegget Link to post
S/Y EIMY Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Hvordan er slitasjen på Benaroljen da ? Sitér dette innlegget Link to post
KJETIL_G Svart 27.April.2007 Del på Facebook Svart 27.April.2007 Veldig godt fornøyd med den Gamle sjøhulker sværger til benarolje,helt enig Sitér dette innlegget Link to post
sandbæk Svart 27.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2007 takker for svar da prøver jeg teak olje å ser hvordan det går Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.