Jump to content

Veldig billig Scand 29?


Avmønstret2

Recommended Posts

Jeg vet ikke om den er ekstremt billig.

 

Men motoren ser svært grei ut.

 

Ville prøvekjørt den sammen med en erfaren Baltic eier dersom den er innen ditt interesseområde.

 

Min gamle Baltic gikk vel aldri raskere enn 16 - 17 knop med BMW 160 HK - men vi hadde det flott ombord.

 

Baltic er en flott familiebåt.

 

Nesten like bra som Atlanticen.

Link to post
Share on other sites

Ekstremt er jo et relativt begrep...men med en så lav pris, samtidig som at den har en del utstyr og nyere motor gjør at jeg stoppet litt opp ved denne. Jeg kjøpte min Nidelv 24 i fjor sommer så jeg hadde ikke tenkt å bli smittet av 3-foter'n allerede.... Hadde det vært om et år eller to så.... :smiley:

 

Plenen

Link to post
Share on other sites

Hei,

Jeg har litt peiling på motorer,

enig med de andre, skjekk ut motoren, 300hk? td 60?, td70?.

Antall timer? Turtall på marsfart?

Dersom prøvekjøring, start på kald motor, røyk?, kjør i 1-2 time på marsfart, kontroller temp, eventuellt oljeforbruk. skjekkes før prøvekjøring, og etter.

NB: Turtall på fullt?, og på marsfart? Mars turtall må ligge 400 under full turtall, ikke 200 som Volvo sier.

 

Lykke til!

Ring eller mail

 

Jon

Link to post
Share on other sites

Ser at annonsen er lagt inn i dag.

Regner med at den går rimlig kjapt. Hvis ikke selger har tastet feil når han la inn anonsen.

Det var rimligt.

 

At Balticer er så veldig over priset er jeg ikke helt enig i.

Hvilke 29-32 foter ( velg det som passer) halvplaner med tilnærmet lik romslighet er i dag til salgs for under 500000????

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Prisen ser bra ut, men ... . Det er imdilertid en -82 modell båt og den kan selvsagt være ganske mye å gjøre med en slik hvis den ikke er godt vedlikeholdt. Man bør være obs på lekkasjer, at skrogtrekk kanskje bør byttes. Det elektriske og annet teknisk bør sjekkes. Pulpit /rekker er krommet (ikke syrefast) og er ofte ikke veldig pent...++++

.............. når det er sagt så er det veldig billig hvis alt dette er ok (det tviler jeg på).

Link to post
Share on other sites

Den største utgiften blir nok å skifte rekkene til syrefast - men her er det flere firmaer som har maler liggende inne.

Jeg hadde ikke tvilt på å kjøpe båten om dette hadde vært for 15 år siden.

 

Har du navnet på noen firmaer. Å bytte til syrefast er vel det neste projectet mitt.

Syefast rekke kom forøvrig på Balticene i 87 etter hva jeg har hørt.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg ville iallefall fått sjekket ut typebetegnelsen på motoren og fått bekreftet at det virkelig er en 1989-modell. Har sett at enkelte bevist eller ubevist bruker feile typebetegnelser og årsmodeler på motoren sine. En 79 modell som i 89 blir solgt og satt inn i en annen båt blir plutselig til en 89-modell. Har sett mange eksempler på at enkelte som kjøper en brukt motor eller mariniserer en motor velger å gi den årsmodel som er lik året de monterer den inn i båten selv om den er langt gamlere.

Link to post
Share on other sites

Den største utgiften blir nok å skifte rekkene til syrefast - men her er det flere firmaer som har maler liggende inne.

Jeg hadde ikke tvilt på å kjøpe båten om dette hadde vært for 15 år siden.

Solgte min baltic 86 modell i 2006, fikk da 520.000,- med en 180 hk. bmw... Denne båten som trådstarter har kommet med, mener jeg er rimileg i forhold til min. Den har en god motor som gir en bra fart, samt at det er en del utstyr med den. Vil tro at den er allerede solgt. :smash:

Denne annonsen er en påminnelse at bruktbåter synker i pris, hvis ikke det er noe muffens med denne båten da...

Link to post
Share on other sites

Denne annonsen er en påminnelse at bruktbåter synker i pris, hvis ikke det er noe muffens med denne båten da...

 

Litt rask konklusjon?

 

Skal selv legge ut en båt for salg i markedet, riktignok en del lavere pris, men allikevel. I følge importør/merkeforhandler (stor velrenommert og kunnskapsrik forhandler) så burde jeg kunne få 135/140k for min, han har en maken med litt mindre motor enn min, til salgs selv for 149k , ellers identiske.

 

Problemet er bare at i går ble det lagt ut en båt maken båt til min, men med fem år gammel motor (min er 10år) til 110k! :headbang: Viser at enkelte ikke følger med. Tilfeldigvis vet jeg hvem selger er og han har mere penger enn selv de best gifte sørlendinger her på forumet, så penger betyr null niks og ingenting for ham, men til lite hjelp for meg!

Vurderer faktisk å kjøpe hans båt for å selge den igjen nærmere sommeren.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Slapp av brenna - jeg har rett til (ikke plikt!) å innlevere min båt i bytte med den nye til avtalt pris 120k! Så alt jeg, eventuelt, får over 120k er bedre enn å gi den i innbytte. Man har da lært noe i løpet av årene? :wink:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Enig i at 80 talls båter er høyt priset. Men at Balticer er priset så mye høyere enn andre er jeg fortsatt uenig i.

Tok ett søk på Finn nå.

 

Cabincruiser:80/90 mod, 28/30fot, kr.500000-700000

 

Fikk da opp 54 treff, hvorav 5 var Balticer. Hva er så mye bedre med de 49 andre. Hvis de ikke er for høyt priset?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...