Jump to content

Stor prisdiff på liten påhenger - hvorfor?


Finnmaster57BR

Recommended Posts

Hvorfor variere prisen på en 6 Hk(4-takt) med ca 100%???

 

Fra den billigste mercury ca 6500 til hond ca 11000????

 

Er det så stor kvalitetsforskjell heller er det andre årsaker??

 

Har planerom å kjøpe en suzuki til 7990,-

Har ingen annen grunn enn at kjentfolk har veldig gode erfarninger med disse motorene.......

Link to post
Share on other sites

Hvorfor variere prisen på en 6 Hk(4-takt) med ca 100%???

 

Fra den billigste mercury ca 6500 til hond ca 11000????

 

Etter det jeg kan se så er listeprisen på en Mercury 6hk firetakter kr.12.578 så synes veldig billig hvis du får den til 6500?

En 6hk firetakter Tohatsu får du til 9,390 hos West System Norge AS og for den er veiledende 12.450 (Finn 9961844).

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Mercury til 6500,-? Det var billig. Da jeg kjøpte dorgemotor i fjor kostet den over 12000,- Jeg endte opp emd suzuki 6hk 4-takt til 8250,- for lang stamme(7900,- for kort stamme) Er fornøyd med motoren, men synes ikke det er SÅ mange fordeler med 4-takt på en så liten motor.

Link to post
Share on other sites

Mercury til 6500,-? Det var billig. Da jeg kjøpte dorgemotor i fjor kostet den over 12000,- Jeg endte opp emd suzuki 6hk 4-takt til 8250,- for lang stamme(7900,- for kort stamme) Er fornøyd med motoren, men synes ikke det er SÅ mange fordeler med 4-takt på en så liten motor.

 

Jeg kjøpte samme motor på fredag til Seilbåten min.

 

fikk den til "fast kunde" pris :drink:

 

Har sett etter langstammede motorer lenge, og det er nesten umulig å oppdrive(Brukt). Men jeg har ikke merket at prisforskjellene har vært så enorme. Synes de har ligget ganske likt jeg... :crazy:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ut ifra de opplysningene dere kommer med har jeg nok fått pris på 2-takter og ikke 4-takter.

 

Mercuryen var den første jeg spurte om pris på så jeg var nok ikke påpasselig nok med å si hva jeg ønsket og da år jeg vel pris på den billigste utgaven. 2 takter med kort stamme. Skal sjekkke dette i morgen.

 

For de andre motorene var selgerne(og jeg) mere våken og opplyste at det gjaldt en 4-takter med kort stamme.

 

Hvis vi ser bort fra mercuryen synes fortsatt jeg det er stort sprik.

 

Vet ikke hvorfor men magefølelsen sier Suzuki(7.990,-)

Link to post
Share on other sites

Mener da at skruzuki 6 hk, 4 takt koster 7990,- nå om dagen.. Hva som er villende pris kjenner jeg ikke til. Fikk tilbud på slik 6hk med Suzumar gummibåt til 15490 komplett og de solgte begge i løsvekt for 7990 pr. stk....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ps. Vet ikke hva du skal bruke motoren din til. Husk at både Suzuki, mariner og Mercury i 4-takts utførelse på 4,5 og 6hk er en-sylinderede motorer med relativt lite volum. Dersom mye kraft er et argument ville jeg HELT KLART godt for en tohatsu 2-t 8hk, som er en MYE kraftigere motor (og omtrent like tung) Jeg bruker suzukien min som dorgemotor på en større båt, men siden den kun har en sylinder bråker den ganske mye på alt over halv gass (jeg synes ikke den er noe snillere i lyden enn tilsvarende 2-taktere.) Dersom du skal ha en 4-t som går mere kultivert, tror jeg du må opp på f.ek. 8/9,9 hk yamaha eller 9,9 hk suzuki. Men da snakker vi om en helt annen pris og vekt (ca. 50 kg...)

Link to post
Share on other sites

Ps. Vet ikke hva du skal bruke motoren din til

 

Motoren skal ha to funksjoner: den skal være "reservemotor" til mercuryen(50Hk) fra 1988 og den skal monteres på en Zodiak 285S. Zodiaken skal brukes til opplæring for en 12 åring samt at den vil bli benyttet hvis vi skal på stranden ved fjorden. "Hovedbåten" ligger på et ferskvann da vi er der stort sett hele sommeren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...