Jump to content

Er paintballgun løsningen mot grisekjørere?

Avmønstret4

Recommended Posts

Nå er problemet atter der igjen. I min hjemmehavn ca 5 km opp i Drammenselva har vi nå et stort problem med store båter som produserer store heggbølger som gjør at båter slår nedi bunn etc pga at det er grunnt i havna på lavvann.

Det er et stort båthotell ca 4 km lenger opp i elva hvor de fleste båtene kommer fra, og de fleste båtene er på størrelse med en av de som ligger der, nemlig Røkkes tidligere båt Celina Bella eller hva nå det var den het.

Det er forøvrig 5 knop i hele elva.

Formannens ide om å ta bilde/video av idiotene er bra nok, men jeg tror ikke dette løser problemet, og heller ike at de får straff av dette.

Nå begynner vi gutta å endre mening og av slike hendelser blir en så forbanna at en vurderer andre tiltak.......

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...0437/1001/NYHET

Deler din frustrasjon og raseri, men ikke dine metoder! Vi har en ordensmakt og da synes jeg det beste er å overlate jobben til dem. Lite lurt å drive selvtekt og selv ende opp med større bøter (og kanskje en dom?) enn de lovovertrederne du er ute etter å stoppe?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Skrev det i fjor og kan gjerne gjenta... Videokamera er kjekke greier som kan brukes til mye...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ikke uenig men youtube.com fungerer også til slikt... Ser ingen grunn til "spare" folk i båt som ikke tar hensyn til andre enn seg selv..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Er prinsipielt enig med deg, men har liten tro på rettssystemet

jeg holder en knapp på paintball. ikke lovlig det heller, men så lenge myndighetene ikke bryr seg, så hvorfor skal de bry seg med paintballskyting??

Personlig har jeg tro på rettssamfunnet, men ikke alltid på de som dette "systemet" er satt til å beskytte!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hei!

Aldrig noe greit med noen som ikke kjører fint. Hvis dere ikke tror på rettsystemet vil jeg ihvertfall advare mot å benytte paintball markører.

Jeg har spillt turneringer i de siste 3 årene, så noe paintaball har jeg vært borti. En riktig innstillt paintball markør går max 300 fpt (feet pr. second) dette tilsvarer rundt 90 km/t. En paintball har kaliber .68. dette er ca samme størrelse som en klinkekule. En paintball kan uten problemer blinde ett meneske. noe som ikke hadde vært noe trivelig hverken for den med ødelagt øye, eller for den som resten av sitt liv må teke på hva man har påført andre.

Så til neste punkt. En paintball inneholder farget matolje, innepakket i en gelantin kapsel. treffer ma noe som ikke er 100% forseglet. (lakk, gelcoat +++) Så trekker denne fargen inn. Har selv vært med å måtte ringe eiger av bil som sto i nærheten av bane for å informere at vi hadde fått maling på bilen hans som vi ikke fikk fjernet. lakken var da så gammel att fargen trakk inn. Heldigvis for oss, hadde eieren tilgang på noe stoff som ble brukt til grafitti vasking på busser eller noe slik. En kalesje er sjangseløs mot en paintball, blir missfarget. samme med oljet treverk vil jeg tro( er ikke sikker).

next: "Man skal ikke fordrive vondt med vondt" fikk jeg beskjed om på barneskolen.

Alf Kåre

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

jeg holder en knapp på paintball. ikke lovlig det heller, men så lenge myndighetene ikke bryr seg, så hvorfor skal de bry seg med paintballskyting??

Paintball hadde nok mulig hjulpet på noen men hvis tatt i bruk ville nok du fort kunne blitt den straffede av politi eller båtfører .

En annen sak du må legge inn i vurderingen er og hvis eks, noen hadde skutt painball på meg hadde jeg ikke kjørt derifra før skytter hadde ligget blødende med knekt pekefinger på bakken noe sikkert flere hadde gjort også, slikt slår ofte hardere tilbake :wink:

Rettsystemet og politimakten fungerer overhodet ikke noe sett ofte i media så filming hjelper nok ikke det heller :nonod:

Sist sak var han som hadde hatt så mye innbrudd at han tok og satte opp kamera og filmet, ga bevis til politiet men de gjorde ikke annet enn å gi han en bot for ulovlig overvåking , senere fikk han nok og tok en "sivil arrestasjon " og ga tyven en liten skrell og ble anmeldt av tyv og straffeforfulgt av politiet. :confused: er bare i norge slikt kan skje.

Regner med at dette båt hotellet har et styre / ledelse så det må da gå an å dokumentere hva som skjer for de og be dem ta det opp med de som leier/har plass i deres havn. Går dere i skikkelig dialog med de så vil jeg tro og mene at de vil iverksette tiltak mot medlemmer som ikke holder fartsgrensen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Mottiltaket sier seg selv: Stillbilder, video om kvaliteten blir bra nok til å måle hastighet ut fra filmen, og anmeldelse med kopi til havnevesen. I tillegg bør alle skader registreres og dersom det er forsikringssak bør anmeldelsen refereres. Gjenta til du går grundig lei, om ikke politiet reagerer kan det hende at lokale medier er behjelpelige med å få til en omprioritering.

Videokamera er kjekke greier som kan brukes til mye...

Jaja så var vi der igjen.....men en mildere form enn skytevåpen....

Har du ladet kameraet, klar for å leke onkel Politi? :wink:

Som jeg sa i fjor er dette Politiets oppgave, men selvfølgelig i de soleklare tilfellene er det et OK virkemiddel. Men om Politiet gidder å se på det er en helt annen sak. De har ikke brukt noe ressurser på de sakene jeg har anmeldt. (Båtinnbrudd/ hærverk på bil).

Så lenge det er snakk om våpen så stiller politiet opp mannsterk uansett hva det gjelder. Paintball, luftgevær, softgun osv. Alt som har med våpen å gjøre eller ting som likner på våpen slår politiet hardt ned på. Sprettert og blåserør er faktisk også forbudt, man kan til og med dømmes for besittelse av ulovlige våpen om man har det.

Jeg har faktisk hørt om ærlige og vetige våpeneiere som har mistet løyve fordi de hadde en sprettert i hus.

Katapult med vannballonger er nok det eneste middelet dere vil gå klar med, tror ikke det står noe om slikt i våpenloven. Eller spyl dem dugelig med en skikkelig brannslange.

Redigert av Hydrox (see edit history)

Drammenspolitiet burde jo ha all verdens mulighet til å ordne opp her. De har jo en av Drammens fineste beliggenhet med egen brygge. De kan jo slikke sol i elvekanten mens de venter på synderne. Vi får låne de en båt så de kan få stoppet Ra.....øla neste gang...

Ellers så kan jeg anbefale medlemskap i båtforeningen lengre ned i elva. Den ligger i le for sånne idioter.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Mine herrer. Jeg la litt ironi i tittelen på dette emnet.

Har flere års medlemsskap i pistolklubb og har hatt våpen i mange år, så jeg ser også helt klart at paintballgun kan være et farlig våpen, men hva f... skal vi gjøre med disse id.....

På vie nedover svenskekysten ifjor passerte 2 av disse id... oss med 1 på vær side av oss i halvplan.

hva gir du meg for sånt? og guttungen gikk kast i kast på toilettet.

Håpet egentlig ikke å treffe disse karene når vi kom til havn, for da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort, men til vanns hadde de gått begge 2 iverfall. For med det adrenalinnivået jeg hadde da, skulle de vært dobbelt så store som meg for at jeg ikke skulle greid det!!!

De fleste båter har reg nummer

Politianmeld båteier

Blir sikkert henlagt

Politianmeld neste båteier

Blir sikkert henlagt

Politianmeld neste båteier der igjen...

Blir sikkert henlagt

Gå så til lokalavisa med dokumentasjon på x-antall politianmeldelser og kritiser politiet for slett arbeid

Politianmeld så neste båteier

Henlagt??

Regner med at dette båt hotellet har et styre / ledelse så det må da gå an å dokumentere hva som skjer for de og be dem ta det opp med de som leier/har plass i deres havn. Går dere i skikkelig dialog med de så vil jeg tro og mene at de vil iverksette tiltak mot medlemmer som ikke holder fartsgrensen

Dette er riktig retning ... dokumenter hva som foregår, og forlang at båthotellet stenges, saksøk dem om nødvendig, me grunnlag i Grannelova § 2: Ingen må ha, gjera ... noko som uturvande eller urimeleg er til skade eller ulempe på granneeigedom. Tenker det kan gi fart i sakene.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Dette er riktig retning ... dokumenter hva som foregår, og forlang at båthotellet stenges, saksøk dem om nødvendig, me grunnlag i Grannelova § 2: Ingen må ha, gjera ... noko som uturvande eller urimeleg er til skade eller ulempe på granneeigedom. Tenker det kan gi fart i sakene.

Dette blir for dumt. Båthotellet har da vel ikke noe ansvar for at båteiere kjører som tullinger?

Og det er heller ikke noe "granneeiendom" (Er alle norske lover på grautmål, unnskyld nynorsk?)

Nei vi får heller ha en vaktbåt (les MTB) i operativ beredsskap :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...