Skipper Worse Svart 28.April.2007 Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 Nei, det er slett ikke for dumt, du får muligens tenke deg om en gang til ... ? Det er virksomheten ved båthotellet som medfører trafikken som forårsaker skade med hekkbølgene, ikke sant? Så snart de begynner å ebngste seg for ikke å tjene de pengene de så gjerne vil ha, så skal du se at det blir endringer på ting. Få med noen politikere eller annet til å fronte saken så går det som smurt. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Avmønstret4 Svart 28.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 Diplomati, lobbyvirksomhet og taktikk fungerer men kan ta noe tid. Så taktikkerne, politikerne og advokatene får drive problemløsning innenfor sitt fagfelt med den kompetansen som foreligger. Men det er noen av oss som mer operative og løser problemene på andre måter Mvh Godfather Sitér dette innlegget Link to post
Atco Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Man kan selvfølgelig ikke risikere å misfarge fartsbøllene med paintball.............man bruker REBALL (gummiballer).........og faktum Brage er jo at på gamle Familysenteret ligger en flott nyåpnet Reball hall......bare snakk med Kim eller Chris på Sniper.....de har allt dere trenger M/B Shanty: Hvis du har spilt turnering noen år kan det til og med hende du har spilt mot Jr........han spiller på Solid, hvilket lag spiller du på ? Sitér dette innlegget Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
mitsu Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Tommy-Gun er faktisk undervurdert.. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Har dere ikke noen "stygge og storvokste" personer i Drammen som kan snakke grisekjørerne litt til rette. Noen kjører vist rundt på motorsykkel der. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Som Al Capone sa så treffende: En kommer langt med alminnelig høflighet og en ladd reveolver..... Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Litt garnfisking, kanskje. Ikke så dratisk som ovennevnte forslag, men mye mer effektiv. Er de ikke Kystpatruljemedlemmer blir det dyrt med dykker for å fjerne dritten fra propellene. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
bjorngb Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Personlig har jeg tro på rettssamfunnet, men ikke alltid på de som dette "systemet" er satt til å beskytte! Jeg er enig i dette. Jeg har vært litt borti paintball og hadde nok ikke skutt med dette selv. Det er vel en av de sakene politi hadde tatt alvorlig. Problemet et av saker som denne blir henlagt uansett. Synes forsåvidt at det er en del andre gode forslag her. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Litt garnfisking, kanskje. Ikke så dratisk som ovennevnte forslag, men mye mer effektiv. Jeg har ingen erfaring med garnfiske av båter, men kan ikke dette medføre skade på drev, akslinger, propeller osv? Hvis så, ville du følt noe økonomisk ansvar eller skal det være fritt frem for å "ta loven i egne hender"? Egentlig litt skremmende å se hva slags holdninger som finnes her på forumet! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Avmønstret4 Svart 29.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Som Al Capone sa så treffende: En kommer langt med alminnelig høflighet og en ladd reveolver..... Nå snakker vi Pete! Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 : M/B Shanty: Hvis du har spilt turnering noen år kan det til og med hende du har spilt mot Jr........han spiller på Solid, hvilket lag spiller du på ? Har ikke spilt mot solid, men mot antrax og sabotasje, de er vel farmere til Solid. Spilte selv på Fed Up! 2 div i fjor. har nå lagt opp pga. Kone, 3 barn og shanty. Nm gikk jo i drammenselva i fjor. Sølvberg øya??? eller noe slik. Men det kan jo hende jeg kjenner ham fra forumet splat.no selv har jeg nicket Grandlizzard der inne. Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Sandvik(a) Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 Litt driv tømmer har vel også Dammenselva å by på Sett opp oppslag i havna til synderene. OBS mye driv tømmer observert i år Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 29.April.2007 Link til dette innlegget Svart 29.April.2007 kan ikke dette medføre skade på drev, akslinger, propeller osv? Hvis så, ville du følt noe økonomisk ansvar eller skal det være fritt frem for å "ta loven i egne hender"?Det vil jeg tro. Og hva da med de som fører lovlig hastighet? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Superkul Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 (redigert) utskytingsrampe med ballonger fyllt med sort oljemaling?? og ikke glem å ha i masse herder så det tørker fort Redigert 30.April.2007 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sydvesten Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Jeg for min har tro på at litt opplæring i skikk og bruk på sjøen, som også kalles for elementær sjømannskunnskap som også inkludere en dose ydmykhet vil gjøre underverker på noen, men dog ikke alle. Enkelte verdensmestere er det lite å gjøre med, det er gjerne de som ikke ser poenget med båtføreropplæring blant annet fordi de alt kan dette og myye mere. Obligatorisk båtføreropplæring vil nok kunne heve øyenbrynene på en og annen av disse slik at de muliogens evner å se over cognac glasset sitt, og da er vi på rett vei. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Avmønstret4 Svart 30.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Jeg for min har tro på at litt opplæring i skikk og bruk på sjøen, som også kalles for elementær sjømannskunnskap som også inkludere en dose ydmykhet vil gjøre underverker på noen, men dog ikke alle. Enkelte verdensmestere er det lite å gjøre med, det er gjerne de som ikke ser poenget med båtføreropplæring blant annet fordi de alt kan dette og myye mere. Obligatorisk båtføreropplæring vil nok kunne heve øyenbrynene på en og annen av disse slik at de muliogens evner å se over cognac glasset sitt, og da er vi på rett vei. Du har nok veldig rett i dette Sydvesten, men det er nok et faktum at noen får du aldri gjort noe med når det gjelder holdninger desverre. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Obligatorisk båtføreropplæring Må dette også vries til å være argument for obligatorisk båtføreropplæring, merkelig argumentasjon. Ja jeg har tatt dette beviset. Men kan ikke se at DET har gitt meg bedre vett, mulig det kan hjelpe på noen. Tror nok det er andre ting som har gitt meg nødvendig ballast. Når det gjelder båtliv er jeg ydmyk både overfor vær og vind, men også andre på sjøen. Jeg er ingen tilhenger av å ta saken i egne hender. Hverken gevær, garn eller videokamera........ Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Men kan ikke se at DET har gitt meg bedre vett, mulig det kan hjelpe på noen. Unntak finnes alltid. Det er gjerne unntaken som bekrefter regelen. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mouche Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Obligatorisk båtføreropplæring vil nok kunne heve øyenbrynene på en og annen av disse slik at de muliogens evner å se over cognac glasset sitt, og da er vi på rett vei. Vel, nå er jeg innehaver av leseprøven fra 1.klasse i barneskolen så når jeg ser nøye etter så kan jeg lese i trådstarters første innlegg; .......de fleste båtene er på størrelse med en av de som ligger der, nemlig Røkkes tidligere båt Celina Bella eller hva nå det var den het. Dette betyr vel at de stolte innehavere av disse båter er sertifikatfrender av deg, og hva hjalp det? Eller tror du at disse også har kjøpt seg til "papirlappen"? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sydvesten Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Vel, nå er jeg innehaver av leseprøven fra 1.klasse i barneskolen så når jeg ser nøye etter så kan jeg lese i trådstarters første innlegg; Jeg minnes en gang jeg diskuterte med en person som slapp opp for gode argumenter(riktoignon var dette noe senere enn første klasse men dog), han inviterte meg på yttersiden for å gjøre opp.. omtrent samme føleslese har jeg her når du referer til trådstarter opprinnelige innlegg.. Er i grunnen glad på dine vegne at du har rent mel i posen med tanke på avsporing i debattene her Mouche Forøvrig så kjenner jeg ikke detaljer om dette båthotellet i Drammenselven, men regner med at du selvsagt går god for påstanden til trådstarter siden du referer til den her, at alle båter som går med for stor hastighet er sertifikat pliktige etter dagens regler. Jeg har fortsatt god tro på at obligatorisk opplæring vil kunne hjelp for noen, men dog ikke alle.. Noen er prinsipielt motstader av dette og for disse hjelper dette neppe. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
mitsu Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Kardemommeloven: Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre som man vil. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 HVis de er sertifikatpliktige, er det jo bare å pese politiet til å komme for å kontrollere, eventuelt anmelde på grunnlag av videobevis. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 ................ men regner med at du selvsagt går god for påstanden til trådstarter siden du referer til den her, at alle båter som går med for stor hastighet er sertifikat pliktige etter dagens regler. Jeg går ikke god for noen her, gjør du? Men når trådstarter sier hva han sier så har jeg ingen grunn til å betvile, eller bestride, hans uttalelser. Vet du bedre? Og så vidt jeg kan huske så er den båten som Røkke hadde, og det blir referert til, av en slik størrelse at man må ha noe mere enn lånekort på bibliotket for å kjøre denne, men nå er det lite jeg husker og enda mindre jeg vet, så belær meg gjerne! Forøvrig skjønte jeg ikke et "pip" av den første setningen i ditt innlegg, men jeg tror ikke du skal bruke av din dyrebar fritid til å forklare det noe nærmere heller! Dog er jeg tilhenger av utendørsliv, men foretrekker andre "aktiviteter" der enn de du synes å legge opp til. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Skipper Worse Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 av en slik størrelse at man må ha noe mere enn lånekort på bibliotket for å kjøre denne, :lol: Av og til kan du virkelig få sagt det, Mouche! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Avmønstret4 Svart 30.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Mine herrer det er riktig at jeg startet tråden med å påstå at de fleste båter var meget stor. Det vil jeg fremdeles påstå da imortøren av av Gobbibåtene ligger der, ref http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...=73279682298192 Men det er sikker mindre båter der og, men det er ikke de som skaper problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.