Sigurd Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Snakk med dem som driver opplaget da vel. Er ikke værre enn det. Kjenner jeg de som jobber der rett vil de tak i problemet. Tror nok du kommer bedre utav det på den måten enn med paintballgun. Uansett er det vel et tidsspørsmål før en av de med opplag der oppe skreller reint for både propeller og ror og da kommer fartsbegrensninga av seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Du får sende en mail til opplaget med link hit.. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 30.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Kystverket skull vist merke leden opp Drammenselven, men det ser ut til å drøye. Og for å være ærlig vet jeg ikke om jeg bryr meg særlig om den blir merket heller. Alle i båtforeningen kan leden opp til havna, men derfra og oppover kan det være tricky...... Og det vet jeg da jeg kjenner elven meget godt etter å ha kjørt båt der i 25 år fra Drammen til Hokksund. Nesten synd at Strykengrunn ligger 500 meter lengre opp For å ikke fornærme noen sarte sjeler er dette litt ironisk ment Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2007 Mine herrer det er riktig at jeg startet tråden med å påstå at de fleste båter var meget stor. Nå synes jeg du bør slutte å uttale deg om noe du har greie på, det får du overlate til de av oss som ikke er kjent i din hjemmehavn og ikke har sett noen av de båtene(eierne) som oppfører seg dårlig! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Avmønstret4 Svart 1.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2007 Nå synes jeg du bør slutte å uttale deg om noe du har greie på, det får du overlate til de av oss som ikke er kjent i din hjemmehavn og ikke har sett noen av de båtene(eierne) som oppfører seg dårlig! Ja kanskje det er lurt Sitér dette innlegget Link to post
Atco Svart 1.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2007 Nå synes jeg du bør slutte å uttale deg om noe du har greie på, det får du overlate til de av oss som ikke er kjent i din hjemmehavn og ikke har sett noen av de båtene(eierne) som oppfører seg dårlig! Klar tale....... Sitér dette innlegget Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
oroeltoro Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Jeg vil gjerne løfte denne tråden igjen da jeg la merke til en del holdninger som jeg mener ikke er "båtfolk" verdig. Tok turen opp Drammenselva med båten for å "sjekke" den inn på båthotellet for vinteren, ett stykke oppe i elva ser jeg båten til "Gobbiimportøren" fullstendig nedgriset av bunnstoff på sin båtplass langs elven. Tok en kjapp telefon og fikk da bekreftet at "noen" hadde vært så elskverdige og tatt seg bryet med å frakte mange bæreposer med klargjort bunnstoff og kastet dem på både på hans og nabobåten, det hører med til historien at dette er båter på +50fot. Jeg for min del tror ikke synderne er smågutter som har hatt det morro! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Folk er skvær gærne. Jeg håper de skyldige blir tatt. Selvtekt er ikke bra. Og hvorfor hevne seg båten, den har ikke gjort noe galt den. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Det er rett og slett for drøyt - det er ikke bedre å oppføre seg som en dri***ekk enn å ikke holde 5 kn fartsgrense og irritere andre Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Paintball er direkte hærverk uansett, men skal man se det litt fra den mulig irriterte båteieren som får alt for store bølger innover til seg så skjønner man en viss frustrasjon, hva skal den irriterte finne på? Få trykket opp noen klistremerker som ligner på paintball kansje? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Jeg vil gjerne løfte denne tråden igjen da jeg la merke til en del holdninger som jeg mener ikke er "båtfolk" verdig. Tok turen opp Drammenselva med båten for å "sjekke" den inn på båthotellet for vinteren, ett stykke oppe i elva ser jeg båten til "Gobbiimportøren" fullstendig nedgriset av bunnstoff på sin båtplass langs elven. Tok en kjapp telefon og fikk da bekreftet at "noen" hadde vært så elskverdige og tatt seg bryet med å frakte mange bæreposer med klargjort bunnstoff og kastet dem på både på hans og nabobåten, det hører med til historien at dette er båter på +50fot. Jeg for min del tror ikke synderne er smågutter som har hatt det morro! For at ikke feil mann skal få paintball-mistanker mot seg så må det nevnes at Gobbi-importøren ligger nedenfor den plagede småbåthavnen som denne tråden startet med........ Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Astor Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Synd at det kan ende slik. Døde ting, ja vel. Men det får da være grenser. Trist å lese slikt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Solo Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Medisinen må jo være å la være å klumpe dere sammen i områder hvor dere blir irritert over hekkbølger /fremmede på båtplassen/støy/innbrudd osv osv . Provoserende ja men jeg har tatt konsekvensen av det etter 40 år i indre og yttre oslofjord og flyttet vestover hvor de bølgene som er plagsomme her stort sett kommer fra 'moder natur',og vestlendinger ......ja................er bedre enn sitt rykte. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Jeg vil gjerne løfte denne tråden igjen da jeg la merke til en del holdninger som jeg mener ikke er "båtfolk" verdig. Tok turen opp Drammenselva med båten for å "sjekke" den inn på båthotellet for vinteren, ett stykke oppe i elva ser jeg båten til "Gobbiimportøren" fullstendig nedgriset av bunnstoff på sin båtplass langs elven. Tok en kjapp telefon og fikk da bekreftet at "noen" hadde vært så elskverdige og tatt seg bryet med å frakte mange bæreposer med klargjort bunnstoff og kastet dem på både på hans og nabobåten, det hører med til historien at dette er båter på +50fot. Jeg for min del tror ikke synderne er smågutter som har hatt det morro! Håper han har anmedt dette. En annen ting er om Politiet i Drammen "gidder" å etterforske slike saker. Ellers har jeg vanskelig for å tro at voksne mennesker kan finne på dette ? Håper noen kan oppklare dette , så de blir tatt. Ellers er det som `Smiley` sier at "Gobbiimportøren" ligger nedenfor småbåthavnen som er utsatt for store hekksjøer og burde være utenfor mistanke. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 11.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 (redigert) Det har ivertfall ikke stått noe om dette i lokalpressen som jeg har sett. Men uansett er dette langt over streken i oppførsel. Nå er det riktig som det er skrevet her at Gobbi importøren ligger nedenfor Øvre Bragernes Motorbåtforening på Musøya. Denne Gobbiforhandleren har noen båtplasser mellom Bybrua og Landfalløyabrua. Men nå er det nok ikke slik at Politiet ikke gidder å etterforske slike saker, men jeg vet hvor mye de har å gjøre da jeg er mye innom på Politihuset. De gutta jobber ræva av seg, det kan jeg underskrive på. Redigert 11.Oktober.2007 av Brage (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Det har ivertfall ikke stått noe om dette i lokalpressen som jeg har sett.Men uansett er dette langt over streken i oppførsel. Men nå er det nok ikke slik at Politiet ikke gidder å etterforske slike saker, men jeg vet hvor mye de har å gjøre da jeg er mye innom på Politihuset. De gutta jobber ræva av seg, det kan jeg underskrive på. Har ikke sett dette i lokalpressen selv. Jeg får kanskje moderere meg litt med å si "har ikke tid" i steden for "gidder ikke". Det virker som Politiet har mer enn nok med voldtekter , mord, ran og innbrudd i Norge (Drammen) enn å etterforske hærværk på en båt. Unnskyld `Brage`, men ettersom du sier at du er mye innom der og at gutta jobber "ræva av seg"er du kanskje ansatt der? Tilbake til den opprinnelige tråden. Jeg tok ut båten i Mjøndalen i våres, da jeg plutselig så en båt ca: 30-40 fot, komme ut fra båthotellet ved Åserud. Jeg lå i ca: 5-6 knop, men hadde ikke muligheter til å følge den på lovlig vis. Han forsvant med noen enorme hekksjøer nedover forbi Drammen Camping, retning Drammen Havn. Konklusjon: Noen er sikkert våryre og tenker ikke så mye på hva De kan forårsake av skade når De skal ut på fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 De må da ha 26 timer i døgnet med alle ulkehuene som reker rundt på jernbane stasjonen i Drammen ? Jeg vet hvordan en kommer på glattcelle etter å ha overhørt en samtale mellom løsfuglene. Og hvordan en skal unngå det også. Ja ja som Nissemor sa. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Jo , det er nok en del "ulkehuer"på Drammen Jernbanestasjon. Ellers forsto jeg ikke hva du mente.? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Obligatorisk båtføreropplæring vil nok kunne heve øyenbrynene på en og annen av disse slik at de muliogens evner å se over cognac glasset sitt, og da er vi på rett vei. Tvert i mot Sydvesten. De som drikker cognac koser seg på sjøen og har ikke tid til å ta seg bryderiet med å lage hekkbølger. Obligatorisk oppl har vi da fastslått for lenge siden ikke endrer hekkbølgenes høyde Til Brage Ikke bry deg mere om problemet. Etter hva du har beskrevet så egner ikke båtforeningen din seg som parkeringsplass for båter. Det er for grunt. De lureste er nok enten å finne annen plass eller leie inn en mudderpram for å øke dybden noe. Dersom kommunen har godkjent stedet så ta kontakt med Skipper Worse. Han kan sikkert gå til erstatningsak mot kommunen for mangelfull gjennomgang på stedet før tilatelse ble gitt. Kanskje kan det dekke inn muderprammen. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Avmønstret4 Svart 12.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Har ikke sett dette i lokalpressen selv.Jeg får kanskje moderere meg litt med å si "har ikke tid" i steden for "gidder ikke". Det virker som Politiet har mer enn nok med voldtekter , mord, ran og innbrudd i Norge (Drammen) enn å etterforske hærværk på en båt. Unnskyld `Brage`, men ettersom du sier at du er mye innom der og at gutta jobber "ræva av seg"er du kanskje ansatt der? Nei, jeg jobber ikke på politihuset til vanlig. Men, ja jeg jobber når jeg er innom der, men ønsker ikke å utdype med hva pga taushetsplikt. Til BrageIkke bry deg mere om problemet. Etter hva du har beskrevet så egner ikke båtforeningen din seg som parkeringsplass for båter. Det er for grunt. De lureste er nok enten å finne annen plass eller leie inn en mudderpram for å øke dybden noe. Dersom kommunen har godkjent stedet så ta kontakt med Skipper Worse. Han kan sikkert gå til erstatningsak mot kommunen for mangelfull gjennomgang på stedet før tilatelse ble gitt. Kanskje kan det dekke inn muderprammen. Merkelig da det har vært båthavn der siden 50 tallet, og det er kun de 2 siste årene vi har hatt problemer med forbipasserende båter på over 40 fot i halvplan. Dvs etter at "båthotellet" ble etablert. Men jeg skal ikke hause opp dette problemet, da det kun har vært 2-3 tilfeller jeg kjenner til der bølger har utgjort et problem. Og det er ikke bare å finne en ny havn her, da det er lange ventelister i alle havner...... Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Neida, det er ikke så merkelig. På 50 tallet var det stort sett joller og snekker som fartet rundt. De lager som kjent ikke de store hekkbølgende. I den senere tid har folk viet litt mere oppmerksomhet på større båter som ofte er en erstatning på hytter og landsted. Siden det ikke er mere enn 2 ganger det har vært ett problem så er nok ikke problemet uhånterbart heller. En annen ide er å sette opp en bølgebryter det gjøres mange steder. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Lanber Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Skytevåpen blir for drøyt. En lang finger eller knyttneve i været er vulgært og mottaker fatter sjelden beskjeden bak den. Muntlig påtale nytter sjelden om det i det hele tatt er mulig å få de i tale. Fiske med drivgarn? Ikke særlig praktisk. Nei. Jeg har forsonet meg saken og legger snekka ut for salg til våren. Seilbåt er innkjøpt. Akter å terrorisere alle campingcruisere i Blindleia der jeg skal krysse meg avgårde, om det trengs eller ei, i et mønster egnet for lite annet enn å erte og mulig påkalle onkel for promillekontroll. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Skytevåpen blir for drøyt. Nei. Jeg har forsonet meg saken og legger snekka ut for salg til våren. Seilbåt er innkjøpt. Akter å terrorisere alle campingcruisere i Blindleia der jeg skal krysse meg avgårde, om det trengs eller ei, i et mønster egnet for lite annet enn å erte og mulig påkalle onkel for promillekontroll. Ja, jeg er glad jeg ikke har planlagt noen tur gjennom Blindleia til sommeren. Håper "onkel" tar deg om ikke promille, men for uvettig kryssing. Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 Skrev det i fjor og kan gjerne gjenta... Videokamera er kjekke greier som kan brukes til mye... Å legge video av de ut på nettet er greit nok, men hva hjelper det. Hvor mange av de gutta surfer på nettet og ser seg selv? Ikke mange tror jeg, og uansett tror jeg de driter i det uansett! Jeg har ingen erfaring med garnfiske av båter, men kan ikke dette medføre skade på drev, akslinger, propeller osv? Hvis så, ville du følt noe økonomisk ansvar eller skal det være fritt frem for å "ta loven i egne hender"? Egentlig litt skremmende å se hva slags holdninger som finnes her på forumet! Ikke uenig men youtube.com fungerer også til slikt... Ser ingen grunn til "spare" folk i båt som ikke tar hensyn til andre enn seg selv.. Jeg antar at dette ikke er ment seriøst , men man vet aldri her på BP. Noen ganger verner man om anonymiteten og så i det andre øyeblikk kan man gå til det skritt å legge andres feiltrinn/lovbrudd ut på nettet . Lite gjennomtenkt Sydvesten.. Man skal ikke se bort fra at du oppfordrer til et aldri så lite lovbrudd her ... Datatilsynet har en litt annen oppfatning av dette tror jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.