Jump to content

bytte av motorlabber Yanmar 3qm30


sol

Recommended Posts

Har en del vibrasjoner fra motoren (Yanmar 3qm30) som forplanter seg i hele båten.Tror det er på tide å få skiftet motorlabber.

Dette er vel en jobb for fagfolk skulle jeg tro.

Er det mulig gjøre dette uten å koble fra akslingen mon tro?

Akslingen må du koble fra når du skifter labber. Motor må rettes opp etterpå og kobles sammen med aksling.

 

Om dette er jobb for fagfolk, kan jeg vel si at du må ha kunnskap om hvordan dette skal gjøres.

:seeya:

Link to post
Share on other sites

Disse motorene vibrerer ganske kraftig i enkelte turtalltallsområder, ikke sikkert motorlabbene er defekte likevel.

Foreslår at du sjekke med et kubein om de har sprukket eller at gummien har løsnet fra metallet. Sjekk også opprettingen med søkerblad og at akselen roterer lett.

Det er ofte forskjellig verdi på labbene foran og bak, står gjerne trykt som "75" eller "100" på gummien.

 

Lykke til.

 

Jon

Link to post
Share on other sites

:headbang: Skulle på tur i går med båten full av folk.Kaster loss og setter motor i revers.Ingenting skjer!!!!!!

Etter en undersøkelse finne jeg ut at akslingen har løsnet.Flensen som fester akslingen til giret har løsnet.

Nå skal båten opp.Håper det kan fikses greit.Fått tak i en med peiling på dette :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...