Husveg Startet 29.April.2007 Del på Facebook Startet 29.April.2007 hjelp, et propellblad er bøyd. Båt: Scand Adriatc 27 1988. Motor og drev: VP AQAD41 med DP 290 drev. Det som er rart er at den ene propellen har 4 blad og den andre har 3. Er det orgianlt? Hva slags propell eg kjøpe? Finnes det brukt? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 29.April.2007 Del på Facebook Svart 29.April.2007 Brukt er finn.no, blocket.se. Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Jorg-1 Svart 29.April.2007 Del på Facebook Svart 29.April.2007 Det er viktig å bruke et SETT propeller.(Ikke sjonglere med forskjellige da det knekker nedre veksel). Dvs at det f.eks står A5 eller B4 på begge. Jeg tror da at A serien har nettopp en 3 bladers og en 4 bladers og at B serien har 2 stk 3 bladers. Så dette er helt normalt. Om du ser på "navet" /"huben" mellom bladene skal det stå et nummer 5-6 sifre pluss en betegnelse. Det er denne betegnelsen som er viktig. A0 til A9 (10)? og B0 til B9 (10)? og C (stålpropeller) osv. Se også på www.drevia.se som har endel tilbud på nye sett. Før hadde Volvo Penta en propelltabell på nett men finner den ikke nå: Prøv selv: http://www.volvo.com/volvopenta/norway/no-no/marineengines/ Mvh Jørgen Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Ingar Svart 29.April.2007 Del på Facebook Svart 29.April.2007 Å omsette en propell er vanskelig, derfor forsøker vi å bygge opp en propelldatabase på BP markedet. Men skal det ha noen hensikt må "alle" som har propellere for salg legge de inn i databasen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.