Jump to content

Motorbytte & nattesøvn.


Slagskibet

Recommended Posts

Så kom den nye motoren på plass. :drink:Etter å ha sett den i verkstedhallen så var det nesten så nattesøvnen forsvant.Den måtte da være altfor bred?Den var ikke det,men

hadde den blitt sprøytemalt et par ganger til så hadde det nok gått galt :confused:

Ny aksel er bestilt,den gamle var 11cm for kort.Så langt er dette den eneste overraskelsen.

 

 

 

Bilde

 

 

Sommeren kan snart komme!

Link to post
Share on other sites

Kjekt å følge andre sine prosjekter.

Selv venter jeg på min nye motor, håper på levering i løpet av desember. Hos meg er høyden SÆRDELES kritisk, men etter kalde beregninger skal det gå uten å heve dørken. Må uansett lage nytt fundament og bytte aksling/hylse. Skal se om det ikke kan komme noen bilder etterhvert.

 

OSO

Oso

Link to post
Share on other sites

Men åffer er bildet så kornete? :confused:

Du har et jpg-bilde på 1600x1200 punkter som du har komprimert ned til drøye 40kB.

Normalt skulle dette bildet ha tatt omlag 1 MB med svak komprimering.

Man får ikke i både pose og sekk.

Hadde du valgt størrelse 400x300 punkter f.eks ville 40kB størrelse vært helt ok.

 

Prøv en gang til og bytt det ut med litt lavere oppløsning, så blir det bra.

Da slipper vi også å scrolle sideveis for å se hele bildet.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Men det er jo en ålreit motor da?Hadde beholdt den hvis jeg hadde hatt tid til å gjøre reparasjonene sjøl.Men fritiden er i knappeste laget og er mye ute og reiser så det

gjorde det at valget falt på ny motor.

Den gamle motoren er solgt og alt i alt så var tilstanden grei.Det mest alvorlige som ble

funnet var at innmaten på varmeveksleren var rett og slett dradd i filler.Den var bøyd i

endeflensene på ene siden og 3 rør var sprukket.Nesten utrolig at den har holdt.Fant

også noe groptæring i varmeveksler huset,men ikke værre enn at det repareres med litt

Devcon.(ideelt så burde huset vært byttet)Dynamoen var full av salt og er nå rekondisjonert.

Oljelekkasje på oljeslangen til turbo.Ellers så har ikke verkstedet funnet noe galt.Syntes

det er bra etter 17 år jeg :flag:

Nå står den nymalt og gild i butikken og venter på en kjøper.Med i overkant av 1400 timer

så burde det være noen år igjen.Verkstedet har fått en rimelig motor som de kan tjene

noen kroner på og kjøperen får seg en ganske så ok motor.Når jeg ser den stå der i dag så

angret jeg nesten på hele motorbyttet.Men bare nesten :lol:

 

Du var 1ste styrmann Amorosa,du ble Overstyrmann :flag:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...