Slagskibet Startet 3.Desember.2003 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2003 Så kom den nye motoren på plass. :drink:Etter å ha sett den i verkstedhallen så var det nesten så nattesøvnen forsvant.Den måtte da være altfor bred?Den var ikke det,men hadde den blitt sprøytemalt et par ganger til så hadde det nok gått galt Ny aksel er bestilt,den gamle var 11cm for kort.Så langt er dette den eneste overraskelsen. Sommeren kan snart komme! Sitér dette innlegget Link to post
ooma Svart 3.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2003 Kjekt å følge andre sine prosjekter. Selv venter jeg på min nye motor, håper på levering i løpet av desember. Hos meg er høyden SÆRDELES kritisk, men etter kalde beregninger skal det gå uten å heve dørken. Må uansett lage nytt fundament og bytte aksling/hylse. Skal se om det ikke kan komme noen bilder etterhvert. OSO Sitér dette innlegget Oso Link to post
Slagskibet Svart 3.Desember.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2003 Men åffer er bildet så kornete? Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 3.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2003 Men åffer er bildet så kornete? og i størrelse 1:1 Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 3.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2003 Men åffer er bildet så kornete? Du har et jpg-bilde på 1600x1200 punkter som du har komprimert ned til drøye 40kB.Normalt skulle dette bildet ha tatt omlag 1 MB med svak komprimering. Man får ikke i både pose og sekk. Hadde du valgt størrelse 400x300 punkter f.eks ville 40kB størrelse vært helt ok. Prøv en gang til og bytt det ut med litt lavere oppløsning, så blir det bra. Da slipper vi også å scrolle sideveis for å se hele bildet. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 3.Desember.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2003 Men hvordan gjør jeg det da Lotus?? Endre størrelse kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 3.Desember.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2003 og i størrelse 1:1 Think BIG :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 3.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2003 Think BIG :lol: :cheers:Gratulerer Det er et vakkert syn, jeg får vel "slite" med søstra til din gamle motor en stund enda. Den har jo oppført seg pent, og i vinter skal den få litt oppussing. :eek:Oj, nå ble jeg visst 1.styrmann Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 3.Desember.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2003 Men det er jo en ålreit motor da?Hadde beholdt den hvis jeg hadde hatt tid til å gjøre reparasjonene sjøl.Men fritiden er i knappeste laget og er mye ute og reiser så det gjorde det at valget falt på ny motor. Den gamle motoren er solgt og alt i alt så var tilstanden grei.Det mest alvorlige som ble funnet var at innmaten på varmeveksleren var rett og slett dradd i filler.Den var bøyd i endeflensene på ene siden og 3 rør var sprukket.Nesten utrolig at den har holdt.Fant også noe groptæring i varmeveksler huset,men ikke værre enn at det repareres med litt Devcon.(ideelt så burde huset vært byttet)Dynamoen var full av salt og er nå rekondisjonert. Oljelekkasje på oljeslangen til turbo.Ellers så har ikke verkstedet funnet noe galt.Syntes det er bra etter 17 år jeg Nå står den nymalt og gild i butikken og venter på en kjøper.Med i overkant av 1400 timer så burde det være noen år igjen.Verkstedet har fått en rimelig motor som de kan tjene noen kroner på og kjøperen får seg en ganske så ok motor.Når jeg ser den stå der i dag så angret jeg nesten på hele motorbyttet.Men bare nesten Du var 1ste styrmann Amorosa,du ble Overstyrmann Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 13.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2004 Du har i hvertfall motoren på plass. Jeg vurderer å bytte. Må si jeg kvier meg til det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.