Jump to content

varmtvannsbereder, hvordan koble til aqad40a


Gringol

Recommended Posts

Hei

Lurer på hvor jeg kobler meg på motoren når jeg nå skal sette på plass varmtvannstanken isoterm.

aqad40a, noen som har bilder ,manual over hvor det er mulig å koble seg til og hvilke gjenger som er der man kobler seg til...........................

MVH

Gringol

Volvo penta diesel AQAD40A 165hk

Fjord weekender 725SE 24 fot

Link to post
Share on other sites

Tilkobling skjer ved å skru ut to messingplugger av samme type som holder stavanodene, altså de med firkant tapp.

Gjengene er 1/2".

En der vannet kommer ut av toppen, en annen i nærheten av suge siden på vannpumpen.

Eller sagt på en annen måte, en før termostatene og en etter varmeveksleren.

 

Var en som postet bilde av det tidligere, men husker ikke hvilket emne.

Link to post
Share on other sites

Finner ikke noen tapp som ligner stavnodene, nærme pumpa (trangt) ser jeg en firkantplugg(må vel bruke en slags firkantnøkkel) som kanskje er en plass å koble til?

Går det å koble seg på turboen, er det noen som har den løsningen, eller tuller man da med kjølinga??

Ingen med aqad40a som har noen bilder/forklaring på noen andre steder å koble til?

MVH

Gringol

Volvo penta diesel AQAD40A 165hk

Fjord weekender 725SE 24 fot

Link to post
Share on other sites

Hva slags motor har du Gringol?

 

Når det gjelder 220 volt kolben for oppvarming av vannet i varmtvannsberederen er det viktig å finne ut hvor mange watt denne trekker. Dette kan variere ganske mye, fra et par hundre watt til godt over 1000 watt.

 

Min på 40 liter (Quick) er på 1200 Watt - fullstendig umulig å benytte med landstrøm fra vanlige småbåthavner når flere brukere benytter samme kurs.

Link to post
Share on other sites

Yepp, skjønner hva du mener,men vi finner ikke disse....ser på pumpa at det står en plugg,men den er firkant "senka" mutter ser det ut til, når du også nevner messing som jo jeg burde se så er jeg nå veldig i tvil

MVH

Gringol

Volvo penta diesel AQAD40A 165hk

Fjord weekender 725SE 24 fot

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...