Sebaldus Startet 3.Desember.2003 Del på Facebook Startet 3.Desember.2003 Vil først si at jeg synes NSSR gjør en fantastisk jobb. Mannskapet på skøytene gjør en utrolig innsats og alle støttespillerne langs kysten likedan. De jeg virkelig begynner å lure litt på er folkene i Oslo. Det er en stor skam at landet sjøredningstjeneste må finansieres gjennom innsamling, lotteri og verst av alt automater. At spillegale barn og sosialklienter skal betale for noe som staten burde dekket fullt ut er sykt. Nå har jeg fått brev i posten i dag. Brevet er av typen du vanligvis får fra lugubre postordreselskap og er av typen " Du er garantert å vinne 1000 000 kr" (selvsagt står det ikke det ordrett hvis man finleser". Brevet er av typen med bilder av pengeseddelbunker, klistrelapper som skal klistres og med personlig brev form osv. Kort sagt et søppelbrev som hadde gått rett i søppla hadde det ikke kommet fra NSSR. Synes de burde holde seg for god til dette. Kan man ikke drive organisasjonen på en ryddig og ren måte uten automater og brev av nigeriatypen får man heller legge ned hele greia og se hvor mange ulykker som må til før staten betaler. Skjønner NSSR godt, men de mister mye sympati på denne måten. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 3.Desember.2003 Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 Tror jeg har mottatt noe lignende en gang jeg også. Det så ut som blåkopi av den aggressive markedsføringen Det Beste drev med. Fryktelig irriterende greier. Det var bare å fylle ut et skjema og klistre på en masse forskjellige merker, så kunne en vinne "store premier". Synes Redningsselkapet burde holde seg for gode til å bruke slike metoder. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 3.Desember.2003 Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 Da skal jeg også komme med noe i denne duren. Jeg har regelmessig kjøpt noen lodd hos NSSR og bestemmte meg å gjøre dette en gang i året - januar. Jeg har ellers reservert meg mot telefonsalg, allikevel ringer de meg 2-3 ganger i året for å selge flere lodd. Etterhvert ble jeg så forbannet over denne måten at jeg truet med å heller slutte å kjøpe disse loddene hvis det ikke sluttet å ringe meg bortsett fra en gang i løpet av desember/januar. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 3.Desember.2003 Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 ...Jeg har ellers reservert meg mot telefonsalg, allikevel ringer de meg 2-3 ganger i året for å selge flere lodd.Regner med at det er i Brønnøysund registrene du har reservert deg. Mener å huske at hovedlisten som genereres ut fra reserveringene folk gjør oppdateres hver 3. måned. Så i verste fall kan det ta 3 måneder fra man registrerer seg til svineriet skal opphøre. Men hvis det da fortsetter, da er de useriøse i andre enden. Alle som driver telefonsalg plikter å vaske listene sine mot reservasjonsoversikten før de setter igang. Jeg registrerte meg for flere år siden, og de eneste som ringer meg nå, er ei skreppe i ny og ne som er hyret inn for å gjennomføre en eller annen statistisk undersøkelse. Og det er greit nok. Som regel morer jeg meg stort over alle umulige spørsmål man klarer å få fremstilt, samtidig som jeg forsøker å gjøre mitt beste for at jobben skal bli vanskeligst mulig - insisterer på andre svar enn oppgitte svaralternativer, osv. Forøvrig er det kanskje noen som ikke har reservert seg, og som ønsker å gjøre det? Du kan enkelt reservere deg mot både telefonsalg og/eller adressert reklame ved å bruke et minutt på denne siden. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 3.Desember.2003 Del på Facebook Svart 3.Desember.2003 Har forståelse for at både NSSR og andre organisasjoner sender ut allverdens tiggerbrev med "lovnad" om både den ene og andre gevinsten. De gjør det fordi det bringer penger i kassa. Og dette er i alle fall en bedre metode enn å benytte spilleautomater, som er noe svineri. Men disse gir utrolig mye penger i kassa de også. Alle disse postsendingene appellerer ikke til meg heller. De går rett i bøtta, uåpnet, uten at jeg kommer så langt som til å irrritere meg over dem. Uansett hvem som er avsender. At en skal klistre og lime og krysse av i "ja-takk" rubrikker, er en hån mot folks intelligens. Men det er tydeligvis mange som takker ja og betaler, ellers hadde jo det jo dødd ut av seg selv. Ellers må det vel tilføyes at NSSR hvert år mottar noen ti-talls millioner i støtte fra staten også. Fra meg får de 500,- hvert år i medlemskontingent Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 15.Desember.2003 Del på Facebook Svart 15.Desember.2003 Fra dagens VG: Rimi-Hagen trakk milliongave. En forbannet Stein Erik Hagen trakk uten forvarsel milliongaven til den nye redningsskøyta ”Harald V”. Les mer... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.