olavhm Startet 30.April.2007 Del på Facebook Startet 30.April.2007 Jeg har en skade på kjølen (albin vega 27 fots seilbåt) som skal utbedres. Jeg forsøkte å legge glassfibermatte og pensle på med herder. Deretter brukte jeg en jernrulle for å klemme ut luft slik de anbefalte i butikken. Denne "tok" imidlertid tak i glassfibertråden og rev hele matta bort? Noen som har noen innspill på hva jeg gjør galt? Olav Sitér dette innlegget Link to post
CapD Svart 30.April.2007 Del på Facebook Svart 30.April.2007 Vet ikke om dette hjelper deg, men her ligger en liten "plastreguide" Sitér dette innlegget 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post
BAG049 Svart 30.April.2007 Del på Facebook Svart 30.April.2007 (redigert) Noen tips : Underlaget må være helt rent, tørt, og matt. Rubb gjerne godt med et grovt slipepapir, viktig å få bort alt gammelt bunnstoff etc. Vask godt med Aceton, Metylenklorid e.l. Sidene i hull må være harde, ikke flisete. Dersom du kan komme til med sparkel el. på baksiden er det et beste, slik at du har noe å støpe mot. Klipp til passende stykker / remser av glassmatte. Smør på godt med polyester rundt området du skal utbedre, trykk så matta ned i polyesteren, og smør på mer slik at du metter glasset fullstendig. Den største og mest vanlige feilen er at en sparer på polyesteren. Når du er ferdig skal ikke glasstrådene skal være synlige, det skal bare være en grågul "smørje". Da kan du bruke rulla for å presse ut evt luft på undersiden. La det herde og legg på et lag til. Holder bestandig. Redigert 30.April.2007 av BAG049 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mørebas 19 Svart 30.April.2007 Del på Facebook Svart 30.April.2007 mest sannsynlig for lite polyester, slik at rullen klistrer seg fast i duken... berre å sause på me polyester sjekk at rullen går lett mørebas19 Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 30.April.2007 Del på Facebook Svart 30.April.2007 polyester er en god harpiks til store støp lamineres en gang. til reparasjoner vil jeg anbefale en epoxy harpiks f.eks west system Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.