Cato23 Startet 30.April.2007 Link til dette innlegget Startet 30.April.2007 Hei. Noen som kan tipse om en nettside man kan kjøpe teakdekk? Trenger egentli ikke være ekte vare heller,har bare lyst å pynte litt opp i den altfor hvite Dracoen. Så Laminat kan også fungere. Er vel et spm om pris på det hele Mvh Cato Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 (redigert) Maritim selger en del typer plastlaminat som er bra. Redigert 30.April.2007 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cato23 Svart 30.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Takker for den. Men vist det er flere plasser, er det bare å si fra folkens. Og gjerne gi en tilbakemelding på kvalitet/pris/brukervennlighet på den. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 Takker for den. Men vist det er flere plasser, er det bare å si fra folkens. Og gjerne gi en tilbakemelding på kvalitet/pris/brukervennlighet på den. Hvor i landet holder du til?? Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
hifo Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 LOHNA LISTEHØVLERI I ARENDAL.. ops .. billige og bra teak. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
isbjorn Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 www.hocom.no. Aikona vinyl teak selger de, har akkurat kjøpt det, skal begynne å legge det på badeplattform i morgen. kommer tilbake med bilder når jeg er ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
Xerb Svart 30.April.2007 Link til dette innlegget Svart 30.April.2007 (redigert) Hei. Noen som kan tipse om en nettside man kan kjøpe teakdekk? Trenger egentli ikke være ekte vare heller,har bare lyst å pynte litt opp i den altfor hvite Dracoen. Så Laminat kan også fungere. Er vel et spm om pris på det hele Mvh Cato Flexiteek kan jo vere et godt alternativ har dette på min båt svert godt og gå på er heller ikke glatt. Det er bare å søke på Åpent forum der ligger masse om dekk emnet. Redigert 30.April.2007 av Xerb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cato23 Svart 2.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2007 Hvor i landet holder du til?? Jeg holder til i Ålesund www.hocom.no. Aikona vinyl teak selger de..... Flott om du gidder å komme med tilbakemelding ja. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 2.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2007 proas.net holder jo det på gursken. Har selv handlet en del der... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2007 Ulempen med slik "fake" teak er vel stort sette at det er kaldt å gå på når det er kaldt ute og varmt å gå på når det er varmt ute, omtrent som all annen laminat. Ekte vare derimot, det er noe helt annet etter min enkle erfaring... Jeg foretrekker dette siden jeg sjelden rusler ombord med tøfler eller sko.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Scand25 Svart 3.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2007 Hei der! Det er mulig å få kjøpt vrakteak fra det gamle cruiseskipet SS Monterey. Dette er teakverk som blir like flott som ny om det blir pusset opp. Det koster 500,- pr kvm av den sorten jeg kjøpte. (Bredde 125 mm x tykkelse 18 mm) Se http://www.ssnorway.no/shop/ om ønskelig Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 3.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2007 Ulempen med slik "fake" teak er vel stort sette at det er kaldt å gå på når det er kaldt ute og varmt å gå på når det er varmt ute, omtrent som all annen laminat. Ekte vare derimot, det er noe helt annet etter min enkle erfaring... Jeg foretrekker dette siden jeg sjelden rusler ombord med tøfler eller sko.. Min erfaring ang temperatur er at "the real deal" blir akkurat like varmt som alt annet i solsteiken. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Sydvesten Svart 12.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2007 Se http://www.ssnorway.no/shop/ om ønskelig Ser at disse karene også selger 125x46 teakplank for 894 kroner kvadraten, dette har etter mitt syn en fin tykkelse som akkurat er passe som bredde på teakstaver ombord i småbåter... 46mm. en slik kvadratmeter med plank kan fint kuttes opp i staver med 6mm tykkelse og med et svinn på 3mm for bladtykkelsen blir dette rundt 12 staver pr. teakplankmeter som er 125mm bred, og med 8 slike planker pr. kvadrat for disse 894 kronene gir dette 96 teakstaver på en meter for disse 894 kronene. Disse 96 teakstavene som er ca. 45 mm bred og med en natebredde på 5mm gir dette rundt 5 kvadratmeter teakdekk i småbåt 45x6 mm med 5mm nate. Det betyr at en med litt jobb fint kan skaffe seg teakstaver til teakdekk for en bra pris... teakstaver til ca. 5 kvadrat meter teakdekk for rundt 900 kroner. Lurer på om jeg skal kjøpe litt og legge "skipsdørk" på terrassen hjemme.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mouche Svart 12.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2007 Står en del om teakdekk i siste nummer av Practical Boat Owner. Har bare skumlest artikkelen, men min enkle konklusjon er at det skal jeg ikke ha (igjen)! Eiere av, eller potensielle kjøpere av, båt med teakdekk anbefales å kjøpe dette bladet. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
isbjorn Svart 13.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2007 (redigert) https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=29883&hl= Redigert 13.Mai.2007 av isbjorn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.