Jump to content

Kjøp av teak


Cato23

Recommended Posts

Hei. Noen som kan tipse om en nettside man kan kjøpe teakdekk? Trenger egentli ikke være ekte vare heller,har bare lyst å pynte litt opp i den altfor hvite Dracoen. Så Laminat kan også fungere. Er vel et spm om pris på det hele

 

Mvh Cato

 

 

Flexiteek kan jo vere et godt alternativ har dette på min båt svert godt og gå på er heller ikke glatt. :yesnod:

Det er bare å søke på Åpent forum der ligger masse om dekk emnet.

Redigert av Xerb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ulempen med slik "fake" teak er vel stort sette at det er kaldt å gå på når det er kaldt ute og varmt å gå på når det er varmt ute, omtrent som all annen laminat.

 

Ekte vare derimot, det er noe helt annet etter min enkle erfaring... Jeg foretrekker dette siden jeg sjelden rusler ombord med tøfler eller sko..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ulempen med slik "fake" teak er vel stort sette at det er kaldt å gå på når det er kaldt ute og varmt å gå på når det er varmt ute, omtrent som all annen laminat.

 

Ekte vare derimot, det er noe helt annet etter min enkle erfaring... Jeg foretrekker dette siden jeg sjelden rusler ombord med tøfler eller sko..

 

Min erfaring ang temperatur er at "the real deal" blir akkurat like varmt som alt annet i solsteiken.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ser at disse karene også selger 125x46 teakplank for 894 kroner kvadraten, dette har etter mitt syn en fin tykkelse som akkurat er passe som bredde på teakstaver ombord i småbåter... 46mm. en slik kvadratmeter med plank kan fint kuttes opp i staver med 6mm tykkelse og med et svinn på 3mm for bladtykkelsen blir dette rundt 12 staver pr. teakplankmeter som er 125mm bred, og med 8 slike planker pr. kvadrat for disse 894 kronene gir dette 96 teakstaver på en meter for disse 894 kronene. Disse 96 teakstavene som er ca. 45 mm bred og med en natebredde på 5mm gir dette rundt 5 kvadratmeter teakdekk i småbåt 45x6 mm med 5mm nate.

 

Det betyr at en med litt jobb fint kan skaffe seg teakstaver til teakdekk for en bra pris... teakstaver til ca. 5 kvadrat meter teakdekk for rundt 900 kroner. Lurer på om jeg skal kjøpe litt og legge "skipsdørk" på terrassen hjemme..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Står en del om teakdekk i siste nummer av Practical Boat Owner. Har bare skumlest artikkelen, men min enkle konklusjon er at det skal jeg ikke ha (igjen)!

Eiere av, eller potensielle kjøpere av, båt med teakdekk anbefales å kjøpe dette bladet.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...