Jump to content

Falsk alarm med redKnows


opas

Recommended Posts

:headbang: Nå blir jeg snart tullete...

Jeg fikk installert min redKnows SBX-3 mini tracker for en måneds tid siden og har problemer ennå.

Først fikk jeg ikke til å konfigurere alarmen via produsentens hjemmeside , men den norske importøren var veldig hyggelig og tilbød seg å gjøre dette for meg hvis jeg sendte simkortet til dem.

Dette fordi det hadde vært endel problemer med konfigurering via internett , noe som jeg også ser ved søk på alarmen her på forumet.

Jeg fikk simkortet igjen og installerte det med håp som bare en unge kan overgå.

Men ingenting skjedde , jeg fikk ikke tilbakemelding fra alarmen.

Da satte den hyggelige importøren meg i kontakt med svenskene som også var hyggelig.

De kunne fortelle at jeg måtte gjøre alarmen strømløs i ca 12 timer til backupbatteriet hadde ladet seg ut før jeg kunne starte med simkortet i.

Dette gjorde jeg og alarmen ga endelig respons da jeg sendte tekstmelding om status...jippi :flag:

Men hvor lenge var adam i paradis :cool:

Etter et par dager begynte alarmen å sende melding om alarm på sensor 1, og det gjør den bare om natten og hver halvtime :headbang:

Det merkelige er at jeg ikke har koblet noen ting til sensor 1 og ledningen ligger isolert , noe som skal gå greit i følge manualen.

Også skjer det kun om natten. :sleep:

Har sendt en ny meil til importøren for videre feilsøking.

Men er det noen av dere som har hatt noen lignende falske alarmer , eller har en ide om hva som kan være galt?

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer til å følge med i denne tråden.

 

ReKnows er en av de alarmene jeg har vurdert å installere for å overvåke båten til kommende vinter.

 

Setter pris på om du fortsetter å formidle dine erfaringer.

 

Det er visstnok endel andre medlemmer her på BP som har positive erfaringer med RedKnows.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal gi en tilbakemelding når jeg får svar fra importør igjen,

Har også hørt om flere fornøyde brukere , men jeg har altså vært litt uheldig med min alarm.

Trodde det skulle være en enkel sak å få dette til å virke , men vet ikke om andre modeller som er enklere.

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Har fått svar fra importør som forteller at jeg måtte sende en SMSkode som jeg fikk oppgitt av dem som stenger av den sensorporten som sender falsk alarm.

Synes det er rart at ikke det står noe om det i brukermanualen.

Jeg har sendt den oppgitte meldingen til alarmen men har likevel fått en drøss av falske alarmer de to siste nettene.

Nå venter jeg på neste utspill fra importøren.

Jeg har mest lyst til å få pengene igjen nå , begynner å bli lei... :crazy:

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Har du prøvd å nullstille den, dvs. kople fra/til strømmen? Har ikke RedKnows selv, men GSM A-55. Den også kan gå bananas når den får for mange interne feilmeldinger å foholde seg til. Som oftest stammer meldingene fra GPSen for sporingssystemet. Vet ikke om RedKnows er bygget opp på samme prinisppene.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Har du prøvd å nullstille den, dvs. kople fra/til strømmen?

Jeg har begynt å bli litt lei av å koble til og fra alarmen etterhvert og båten ligger en halvtimes kjøring fra heimen slik at det går en time i kjøring hver gang jeg skal ut til båten for dette. Dessuten må alarmens backupbatteri også lades ut og det tar ca 12 timer.

Det vil si at det går med 2 timers kjøring samt tiden det tar å grave frem alarmen fra mitt gode hjemmested.

Synes jeg har brukt masse tid på denne alarmen som skulle være så såre enkel og forholde seg til.

Itillegg kostet den meg 5000,- og ca 30-35 feilmeldinger på nattestid.

Og sist men ikke minst , jeg er usikker på om jeg noen gang kommer til å stole på at alarmen virker som den skal , og da blir hensikten med en alarm bortkastet :yesnod:

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

http://redknows.com kanskje?

 

Alarmen står også avertert på finn http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9927874

 

Reklamen sier: Installeringen gjør du enkelt selv. Det eneste du trenger i tillegg er et kontantkort.

 

Jeg synes dette er for dårlig, og hadde det vært meg, så ville jeg levert tilbake hele greia eller forlangt at de umiddelbart ordnet opp i problemene.

Link to post
Share on other sites

Jeg har også RedKnows med akkurat samme problem som du har feil alarm på sensor 1 som ikke er tilkoblet om natten .Jeg har gitt opp hele greien

 

Det var greit å høre at det ikke bare er meg liberty.....

Takk for det. :smiley:

Har du prøvd å få pengene igjen eller bare overser du de falske alarmene og bruker alarmen selv om?

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært og byttet den og fikk en ny og det var akurat samme med den. Jeg lurer på om det kan være sim kortet som blir oppdatert om natten som kan gjøre at det blir krøl jeg har telenor kontant

 

Ok.

Kan jeg spørre deg om hvor du kjøpte alarmen og om det var mye om og men for å få levere den tilbake?

Jeg har forresten også Telenor , men ordinært rimelig abonnemang.

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Nå ser det ut som alarmen endelig har "roet" seg.

Etter at jeg sendte sms der sensor 1 kobles ut og ventet et par dager så har det vært stille på alarmen.

Får bare håpe båten ligger der den skal :smiley:

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg fikk nok aldri denne alarmen til å fungere. Etter en tid var jeg tilbake til utgangspunktet og ingen ting virket som det skulle.

Jeg pakket sammen alarmen å gikk tilbake der jeg hadde kjøpt den.

Fikk strålende service hos Maritim as i Bergen.

En meget hyggelig representant på deleavdelingen tok alarmen i retur og jeg fikk alle pengene tilbake :flag:

Takk til Maritim for god service. :cheers:

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Nå har jeg slitt med Redknows i et og et halvt år. Locate-meldinger (båt utenfor distanse-kriteria), Sensor 1-meldinger, sireneutløsninger. Alt falske indikasjoner. De 2 siste simkortene har ikke gitt tilbakemelding via SMS, så alarmen har egentlig vært til ingen nytte hele tiden.

 

Har prøvd å kontakte Axtech, men de har ikke greid å gjøre stort. Nå vil de at jeg skal ta ut alarmen og sende den til Sverige. Ok, jeg skal ta ut alarmen. Og ta den til min norske forhandler og kreve pengene tilbake.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...