Jump to content

Motta DSC på Raymarine A65


Sydvesten

Recommended Posts

Driver med litt amatørkobling av VHF'en inn mot A65 plotteren fra Raymarine... Signaler fra gps til vhf'en regner jeg med ikke vil by på noen store problemer, men siden det også finnes nmea ingang på plotteren og utgang på vhf'en så tenkte jeg å forsøke å denne plotteren til motta DSC signaler fra VHF'en om jeg mot formodning skulle får dette en vakker dag.. VHF'en er en Navman "syvtusenetthudredeogti"

 

Jeg har kikket i bruksanvinsingen til denne A65 plotteren og den er desverre ikke bedre enn plotteren, så det står lit om dette her... og siden jeg er en skels sjel så skjønner jeg heller ikke så mye av dette... så derfor spør jeg... om noen vet om dette kan fungere..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Fikk koblet opp alt i dag og vht'en mottok "samtaler" fint fra gps/plottereen, ser ut som nmea 0183 var et språk begge enhetene behersket perfekt. Koblet også til motsatt vei i håp om at plotteren skjønner hva vhf'en sier, men det fikk jeg ikke testet ennå. Trenger nok noen mmsi nummer ombord først, men koblingen er nå der så vil tiden vise om dette fungerer..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...