Jump to content

Restaurering på Smuggler 21 har startet.....


Smiley

Recommended Posts

Har satt på plass litt innredning for fin-tilpassing. Var noen kanter og hjørner som ikke er 100% enda, men det kommer....

Alt er som bildet viser laget i "ekte" teak. Dvs. bjørkefinèr som er beiset i "teakbeis". Etter tilpassingen skal det få et strøk til med beis, og noen lag med olje. Tror det blir bra jeg.... :smiley:

p7130001.jpg

 

Gruer meg forøvrig litt til å gå løs på motorbraketten med tanke på boring av hull til motorfester. Jeg sendte den til sveising for å få lagt på ei 12mm plate bakerst. Syntes selv jeg tok i skikkelig når jeg bestilte 12mm! Vel han hadde ikke 12mm inne så han har sveiset på en 16mm!! Blir nok noen timer med boring..... Regner da med at jeg gjenger opp hullene istedet for mutter bak. I tillegg regner jeg med å legge ei sveiseperle på enden av bolten der den titter igjennom.

Skal ikke bare kunne skrues av den nei!

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Vel... det kan jo hende. Men det så du ikke på det siste bildet håper jeg! :lol:

Du får vinke nedover så skal jeg se om jeg ser noe.....

Jeg bor i Kræmmer`n!

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Blir bare den gamle 90 hester`n til å begynne med. Men regner med at jeg komer til å føle behov for å doble ++ dette.

Nå er ikke båten spesiellt tung, ca 7-800 kg inkl. motor og brakett.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Da var braketten på plass etter slimed boring og gjenging:

p7200020.jpg

 

Og har gjort disse forsterkningene på innsiden for å forsøke å holde akterspeilet på plass:

p7200019.jpg

Ikke spesiellt godt bilde, men det ligger et vinkeljern i hele akterspeilets bredde. Samt jern med strekkfisk frem til de gamle motorfestene. Dette for å ta opp strekk-kreftene som motorens tyngde- og drift utsetter båten for.

Plata utenpå akterspeilet samt boltgjennomføringene er limt / forseglet med et stoff jeg ble anbefalt av den lokale glassmesteren. Det er det samme limet de fester bilruter med. Han hadde også sikaflex i hyllene sine, men mente at dette var mye bedre....

Redigert av smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Spennende prosjekt du har her. Vurderer samme motorløsning på båten jeg selv holder på med. Men hvordan blir egentlig vektfordelingen ved en slik instalasjon? Båten vil jo bli lettere, men merket når min hang i kranen at den var ganske framtung uten motor. Tenker du å legge i ballast bak? Jeg har ikke veldig peiling, men innbiller meg at den kanskje vil bli litt vanskelig å få opp og holde i plan? :confused: Og hva med sjøegenskapene? Hvor tykk er plata du har mot speilet ditt forresten? Ser ikke ut til at braketten din ryker med det første iallefall :P

 

Mvh

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...