Jump to content

Skarpnes 30 - Takhøyde


syvers

Recommended Posts

Hei

Veldig lenge siden forrige innlegg fra min side her nå. Har vært 1 1/2 år uten båt, men nå er det vår og jeg har begynt å titte etter båter igjen.

Hadde en Nidelv 24, men siden jeg har stått over en sesong har jeg fått 6-fot syke og sikler etter f.eks en Skarpnes 30. (evt Elwaro)

Så til spørsmålet : Kan noen fortelle meg hva takhøyden i kabinen på en Skarpnes 30 er ?

 

:smiley: Syvers

Link to post
Share on other sites

Min kone på 180 sto oppreist på toalettet. Den er i den første delen av kabinen.

Lenger inn blir gulvet høyrere og det går ikke å stå oppreist.

Men båten er veldig stor innvendig i forhold til Nidelven din.

 

Hadde en i mange år. Nydelig båt. Lett å kontrolere.

Nydelig å kjøre i 7-8 knop. Den jeg hadde gjorde 14 på topp marsfart, men da måtte jeg stå og kjøre. Har ikke giraff hals.

Samt at den brukte det dobbelte i diesel pr nautisk mil.

 

 

Hm :smiley:

Det med giraffhals må vel bli det nye innen kosmetisk kirugi. Det er jo så mange som kjører med baugen så høyt at de ikke ser over uten å strekke seg.

Så er det noen plastik leger her, så er vel dette noe å tilby. Det er ikke så nøye med bevegelig nakke etterpå, De snur seg aldri alikevel. Og god økonomi har de også, i og med at de har råd til å lage så store bølger. :sailing:

 

Hilsen Nils :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Risør 30, og der kan jeg stå oppreist (er 188cm). Tror nok Skarpnesen er litt lavere, da den også har ca en bordgang lavere fribord også. Farten vereier vel veldig etter motot. Har en nabo med en Skarpnes som gjør over 20... Problemet med disse båtene (Skarpnes, Elwaro, Risør) er vel at de reiser seg ganske mye med litt liten motor, og i under 14-15 knop..? Mitt prosjekt i vår er å bygge flaps for å prøve å løfte hekken litt. Får se hvordan det går...!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...