Jump to content

FM16 - Er det verdt noe??


enter4u

Recommended Posts

Selvfølgelig er den verdt noe, men kanskje ikke for så mange  :wink:

 

Sansynligheten for at en båteier kjøper akkurat denne motoren for å sette den i en nyere, moderne snekke / båt er nok minimal.

 

MEN, FM motorene ble bygget i et antall av ca 23.000 stk. og en god del av disse finnes fremdeles i eldre tresnekker rundt omkring i Norge.

 

Fredrikstad Motorfabrikk ble lagt ned i begynnelsen av 80 årene, og det finnes i dag kun et begrenset delelager igjen.

Så sansynligheten for at en FM-eier trenger en delemotor er jo tilstedet. Har hørt om folk som har betalt opp til 10.000,- for en ny FM motorblokk! Der ligger verdien for deg, hvis du skal selge din.

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt kontakt med en del trebåtbyggere (det finnes fremdeles noen igjen!) f. eks. Gressvik båtbyggeri, Røed Båtbyggeri ved Hankø, etc. det er disse som får inn eldre båter til oppussing og overhaling av motorer.

 

I hvert fall, her i Østfold, sitter det en FM motor i annenhver tresnekke! :wink: (resten er Sleipner).

 

Det er ikke mer enn 3 uker siden, jeg så en FM 6hk (ensylindret) ble avertert til salg for 3.500,- i en av Fredrikstads lokalaviser!  :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...