Jump to content

Trenger jeg sjøvannsfilter?


Onkel Donald

Recommended Posts

Også ferskvannskjølte har behov for dette, ikke noen forskjell der. Dette er vel ikke noe man MÅ ha, men i enkelte situasjoner kan det være svært nyttig å ha! Har lurt på å montere et slikt selv, men ikke kommet så langt ennå. Men på den annen side har den klart seg i 29 år uten, så behovet er kanskje ikke så stort hos meg...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Og Hulda er den første båten jeg har som har slikt filter. Det blir den første båten på 40 år. Jeg har ikke registrert problemer tidligere. Dog skal det ikke stikkes under en stol at det havner en del dritt i straineren, dritt som ellers ville havnet andre steder. En del av det hadde nok ikke blitt med eksosvannet ut.

Link to post
Share on other sites

hmmm,,,, jeg får ta en prat med verkstedet som skal montere den nye motoren , og be dem installere sjøvannsfilter...Men det virker litt rart.. På Alfa One drevet så suges vannet inn i stammen på drevet gjennom forholdsvis små hull,, antar da at det ikke kan komme inn store fremmedlegemer inn der...

Link to post
Share on other sites

Jeg monterte sjøvannfilter på gamle båten og seilte med den i 13 år i Skandinavia uten at det samlet opp noe som ikke varmeveksleren kunne tåle. Opplevde derimot i Karibien på en annen båt at sjøvennfilteret til agregatet var tilstoppet av små sjell så jeg tror det er litt avhengig av hvor du seiler.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...